*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: De Diepte en de Gevoeligheid van een Metaaldetector word aangeduid met de het...  (gelezen 1737 keer)

JozefHerman

  • Gast
-------------------------------------De Diepte en de Gevoeligheid van een Metaaldetector word aangeduid met de het woord  --Sensitivity-------------------------------------------

Ik zelf ben voorstander met elke Metaaldetector van heel veel Sensitivity o n droge Akker of droog gedeelte van een strand ik spreek dus vanuit mn ervaring dus helemaal open
hoe meeer gevoeligheid hoe beter jij de zoekgrond aftast naar een metalen item een bodemvondst dus waarvan nog niet vast staat welke jij naar boven toe haald enja helemaal
open dit houd in dat je wel wat gesputter hoord aan geluid maar op n akker waar niemand is schaf je daar ook geen overlast mee

Deze methode geld eigenlijk voor elke zoekgrond of terrein wat jij aandoet ernaast geld weer n andere stelregel is als je n natte akker of nat strand gedeelte  beloopt waarom
omdat je dan betere geleiding hebt naar n metalen item toe alles is dan indireckter zoeken dit houd dan ook weer meteen in dat je ook meer valse tonen hoort met de Sensitivity
vol open maar dat is dan geen probleem dan zet je hem wat meer terug t/m hij niet spetterd en dan is dat ook meteen geklaard

Om nog meer gevoeligheid te creeren kan je n dichte zoekschotel aanschaffen hierdoor verhoog je jou zoek vind kans ook weer meeer de meesten bodemvondsten liggen binnen n bereik van elke gegoede Metaaldetectors liggen dus niet diep en bijna oppervlakkig

De (A) loopsnelheid en (B)zwaaisnelheid maak altijd n 90 graden bocht voor je uit en (C)aftastlaagteschotel is ook van een zeer groot belang met loopsnelheid bedoel ik afstand
dit doe je niet snellopend maar wandelend de zwaaisnelheid is eigenlijk ook de aftastbaarheid van jou zoekgrond dit doe je ook zeker niet te vlug enja de aftastlaagteschotel is
bijna op de grond met je zoekschotel blijf er ongeveer n 3 cm vanaf wel geteld hoe deze manier aan t/m je krachten nalaten hier bedoel ik mee als je smorgens om 9.30uur op
n zoeklocatie bent en je gaat detecteren dan merk je tegen 16 uur dat je n andere ritme van zoeken gaat doen dit houd dan gelijk n je schotel veel te hoog je bene zijn aan t verzuren de zuurstof erin word minder t beste is regelmatig n pauze inlassen dan ben je beter uitgerust en meer gefocust

Enja bijna alle bodemvondsten liggen nooit horizontaal was dit wel dan had je meer succes in t vinden niet horizontaal betekend  geen vol en goed piepgeluid doe zelf jou eigen
test spaai om n metaalvrije grond iets schuin in de grond bv n meest gevonden munt op n akker genaamd een Duit kijk dan ook meteen hoe diep jou metaaldetector gaat door je ingespaaide Duit vooraf aan diepte gemeten nog te horen is

ja en met welke Metaaldetector  zet jij je Sensitivity zo hoog mogenlijk (A)voor op n Akker met zwarte grond of vette (B)kleigrond te Detecten (C) of op heidengrond voor op Oorlogtuig te
detecten of (D)voor Waterbodem vondsten te gaan Detecten maak je besluit hierin en bepraat dit goed met je aankoop bij onze Metaaldetector Dealer www.detectorplaza.nl wat jij wil gaan doen met je nieuwe en fijne hobby want met deze verwoording hierboven  heb je toch weer n andere Metaaldetector nodig .

Tevens is hier ook mede jou diepte aangegeven doordat er verschillende Metaaldetectors zijn die allemaal verschillend zijn kwa diepte ik noem nou even maar wat ga jij op oorlogtuig zoeken dan heb je n detector nodig met n goede diepte omdat deze items bijna allemaal goed diep liggen bedenk de humuslaag in een bos

Even een idee de meeste gegoede Merken Metaaldetectors  gaan 25 t/m 35cm enja zeer zeker geen goed merk evenaard die diepte op n doorsnee munt de Duit hier ernaast hier heb je ook weer n stelregel in hoe groter jouw zoekschotel is hoe meer diepte bereik vandaar ik ook hierboven aanhaal in welke soort grond ga jij detecten tevens een Metaaldetector bezit in zijn electronica n werkfrequentie hoe lager is hoe dieper en ook zijn er andere frequentie de hogere 19KHz hoge zoekfrequentie en ook zijn er multy ........zijn er nog vragen stel ze dan in
ons M.B.Clubforum .

-----------------------------------JOZEF WENST IEDERE METAALDETECTORMAN VEEL ZOEKGELUK EN KENNIS TOE ZONDER DEZE VAART NIEMAND WEL--------------------------

=========================================================================================================  ==============================www.jozefherman.nl =========== https://www.youtube.com/?gl=NL&hl=nl ==========================

Munten Bodemvondsten Club Forum