*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Wat is dit voor een bijl  (gelezen 1553 keer)

Benno

  • 10+ Berichten
  • **
  • Berichten: 14
Wat is dit voor een bijl
« Gepost op: maart 29, 2018, 15:55:28 pm »
Beste forumleden,
Zo'n 15 jaar geleden vond ik de afgebeelde bijl, destijds wist niemand met niet zeker of dit nu een Viking strijdbijl was of een houtbewerkingsbijl is er iemand die mij hier iets meer over kan vertellen.

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: Wat is dit voor een bijl
« Reactie #1 Gepost op: maart 29, 2018, 21:37:20 pm »
Hoi benno, allereerst welkom op het forum. Misschien dat je je even voor wil stellen?  http://www.jozefherman.nl/mbc-forum/index.php?board=69.0
Aparte vondst, ben benieuwd wat de kenners ervan zeggen.

Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

JozefHerman

  • Gast
Re: Wat is dit voor een bijl
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2018, 21:58:02 pm »
Benno langs de vraag die Arie stelt is deze ijzeren bijl ook ergens voorzien van n merk

JozefHerman

  • Gast
Re: Wat is dit voor een bijl
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2018, 14:27:54 pm »
ernaast Benno hier op dit Forum hebben we jammer genoeg geen Determinatie Rubriek voor Gereedschappen mogelijk Wapens
toch wil ik hier mn mening op afgeven zie de afbeelding met text http://data.collectienederland.nl/search/?page=6&q=strijdbijl

ik ga voor n Middeleeuwse fragment ijzeren Strijdbijl de onderste tip is namelijk afgebroken ervan kan ook nog ouder zijn jij weet in welke kontext je deze gevonden hebt en waar
zie foto ook van n redelijke looke like

Benno

  • 10+ Berichten
  • **
  • Berichten: 14
Re: Wat is dit voor een bijl
« Reactie #4 Gepost op: maart 30, 2018, 14:42:04 pm »
Dank je voor je informatie, de onderpunt lijkt niet afgebroken maar misschien vergis ik mij, verder is de context ook vroeg middeleeuws er zijn daar ook sceatta's gevonden.
Nogmaals dank
Groet Ben

JozefHerman

  • Gast
Re: Wat is dit voor een bijl
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2018, 15:11:29 pm »
o,k Benno;

toch n zeer interessant plekje dan waar hij vanaf komt leuk om dit goed af te zoeken naar meer .