*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: wat n Goudeneeuw Rijkdom als ik naar hun knopen kijk ,  (gelezen 1089 keer)

JozefHerman

  • Gast
wat n Goudeneeuw Rijkdom als ik naar hun knopen kijk ,
« Gepost op: mei 09, 2018, 09:53:30 am »
sommige verguld en verzilvert Stijlkenmerken de grote is een goud vergulden meerhoek knoop met staafoog de 2e is een open tandrad goud vergulden knoop de 3e een verzilverde

de grote is van de 1e 35mm de 2e 15mm 3e 16mm

hun periode ligt 17/18/19eeuws
----------------------------------------------------------------------------------------------

De Nederlandse Gouden Eeuw valt voor een groot deel samen met de zeventiende eeuw. De Republiek der Zeven Verenigde Nederlanden maakte een periode van bloei door, in de handel, wetenschap en kunsten. In deze eeuw werd ook de Vereenigde Oostindische Compagnie (VOC) opgericht. Dit was destijds het grootste handelsbedrijf ter wereld en de eerste naamloze vennootschap met vrij verhandelbare aandelen.

Na het rampjaar 1672 – toen “het volk redeloos, de regering radeloos en het land reddeloos” was – begon een periode van relatieve economische neergang en was de Gouden Eeuw over haar hoogtepunt heen. Op deze pagina vind je een groot aantal artikelen over en gerelateerd aan de Gouden Eeuw. https://historiek.net/gouden-eeuw/
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In de 17e eeuw verminderde de macht van Spanje. Frankrijk werd steeds machtiger. Ook de Republiek der Verenigde Nederlanden werd een belangrijk land. Er werden handelsondernemingen opgericht. Door de toenemende handel steeg de welvaart.

De Spaanse kleding moest aangepast worden. De opvullingen verdwenen, waardoor kleding veel natuurlijker werd. Ook de kleuren werden lichter en vrolijker. De molensteenkragen werden zonder steun en stijfsel gedragen, waardoor het haar ook weer langer kon zijn.

Vooral de mannenkleding onderging hevige veranderingen. De mode werd sterk beïnvloed door officierskleding gedragen aan het Franse hof. De broeklengte bleef tot de knie, maar de spleten onderaan de broek, konden nu met knopen worden gesloten. https://mensensamenleving.me/2018/01/26/de-geschiedenis-van-de-kledij-deel-3-16e-eeuw-tot-19e-eeuw/
« Laatst bewerkt op: mei 09, 2018, 10:55:44 am door JozefHerman »

Munten Bodemvondsten Club Forum

wat n Goudeneeuw Rijkdom als ik naar hun knopen kijk ,
« Gepost op: mei 09, 2018, 09:53:30 am »