*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Had nog ene zilvere Denarie van Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.  (gelezen 1055 keer)

JozefHerman

  • Gast
Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.

Obv: IMP CAES TRAIAN HADRIAN OPT AVG GER DAC, laureate bust
right, slight drapery on left shoulder.
Rev: PARTHIC DIVI TRAIAN AVG F P M TR P COS P P, PAX in ex.,
Pax standing left, holding branch and cornucopiae.

RIC II, 7a; BMC 13; Strack 6; RSC 1012a; Sear -.

Contributed by Erik Ten Brink, Dec. 2014

http://www.wildwinds.com/coins/ric/hadrian/t.html

JozefHerman

  • Gast
Re: Had nog ene zilvere Denarie van Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2018, 22:28:14 pm »
voorheen was hij zo gemaskeerd van cement Minelab 800 vondst

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ze noemden hem in zijn periode de Toerist hij met zn vriendje reisde alle gebieden af die de romeinen bezaten
zn boy frent is verdronken in Egypte in de Nijl
KEIZER HADRIANUS KRIJGT EEN HARTSTILSTAND
Rome 138- Hadrianus was keizer van Rome van 117 tot 138. Hij wordt beschouwd als één van de belangrijkste Romeinse keizers. Onder zijn bewind werd het Pantheon, villa Adriana en de muur van Hadrianus in Engeland bouwen. Hij overleed op 10 juli 138 aan een hartstilstand.

Hadrianus werd geboren in 76. Zijn vader overleed op jonge leeftijd en hij werd op 10-jarige leeftijd opgenomen in het gezin van de latere keizer Trajanus, die zelf geen kinderen had. Hij trouwde in het jaar 100 met Vibia Sabina, de achternicht van Trajanus, waarmee de kansen voor een opvolging werden verhoogd. Het huwelijk werd gearrangeerd door  Pompeia Plotina, de vrouw van Trajanus.

https://isgeschiedenis.nl/node/18750

Kadan

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 363
  • Metaaldetector(s): XP Deus & XP ORX
Re: Had nog ene zilvere Denarie van Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 27, 2018, 21:44:44 pm »
Goeie vondst Jozef.
Geen Deus meer of en en?

JozefHerman

  • Gast
Re: Had nog ene zilvere Denarie van Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2018, 23:05:53 pm »
HI Laserman neen Deus heeft nu ff vrijetijd heb trouwens de HF Elyptische schijf ervoor ook aangekocht daarvoor enne deze houd ik en mn Tejon  ook verkoop ik dus ook niet en de Minelab 800 heeft de 1e plaats veroverd bij me met zijn 16 aparte instellingen n ding om mee te friemeljannen (Uit te Pluizen)op n akker en uiteraard ook voor in t water en dat gaat me goed af. ;D ;)

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Had nog ene zilvere Denarie van Hadrian, AR denarius, AD 117. 19mm, 3.38 gr.
« Reactie #3 Gepost op: augustus 27, 2018, 23:05:53 pm »