*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Zilveren Romein  (gelezen 1182 keer)

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Zilveren Romein
« Gepost op: februari 19, 2019, 12:00:52 pm »
GIsteren deze leuke vondst gedaan

JozefHerman

  • Gast
Re: Zilveren Romein
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2019, 12:09:07 pm »
is niet verkeerd schijnt kop van Roma te zijn ,K.z  Ruiters te paard naar rechts rijdend heeft schijnt lans in zn rechterhand en ja n zilveren is altijd goed Soldaat beter gedaan als ik vanmorgen t Betuwe akkertje is vol gegooid met   versnipperd metaal afval heb deze al meer gezien ook akkertjes in Brabant ben ik ze tegen gekomen schijnt n nieuwe trant te zijn klein metaal afval lozen erop . :(
« Laatst bewerkt op: februari 19, 2019, 15:24:58 pm door JozefHerman »

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Zilveren Romein
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2019, 20:11:46 pm »
is niet verkeerd schijnt kop van Roma te zijn ,K.z  Ruiters te paard naar rechts rijdend heeft schijnt lans in zn rechterhand en ja n zilveren is altijd goed Soldaat beter gedaan als ik vanmorgen t Betuwe akkertje is vol gegooid met   versnipperd metaal afval heb deze al meer gezien ook akkertjes in Brabant ben ik ze tegen gekomen schijnt n nieuwe trant te zijn klein metaal afval lozen erop . :(
ja gisteren was niet sllecht dit is de rest van het Romeins buiten de andere munten en musket kogels

JozefHerman

  • Gast
Re: Zilveren Romein
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2019, 21:51:14 pm »
geen slecht akkertje Soldaat denk nog n keer aandoen zekers en vast waar zoek jij mee met welke Detector ?

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Zilveren Romein
« Reactie #4 Gepost op: februari 19, 2019, 22:47:49 pm »
geen slecht akkertje Soldaat denk nog n keer aandoen zekers en vast waar zoek jij mee met welke Detector ?
gebruik meerdere detectors zo goldmaxx g Maxx goldenmask 4 en een Garrett at pro met de Garret at pro heb ik dit spul gevonden vind ik persoonlijk op de Romeinse akkers een van de beste detectors deze haalt zeer goed de goede signalen uit de Romeinse akkers wou voorheen nooit een Garrett maar een zoekmaaat heeft me een keer overtuigd op dit soort veldjes

JozefHerman

  • Gast
Re: Zilveren Romein
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2019, 23:20:00 pm »
ik zocht voorheen ook met meerdere metaaldetectors op een  akker t/m ik de Minelab Equinox 800 aangeschaft heb
zo n goede Detector heb ik lang niet meer gehad de rest staat nu op nonactief ook mn Deus  enja de Goldmax heb ik ook gehad vinde een nadeel veel te dikke kabel naarde zoekspoel vandaar bijna altijd storing erop met n losse kast op je heup toch geen verkeerd materiaal heb jij daar Soldaat  de beide die van jouw zijn ook goede goud zoekers detectors.

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Zilveren Romein
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2019, 05:35:59 am »
ik zocht voorheen ook met meerdere metaaldetectors op een  akker t/m ik de Minelab Equinox 800 aangeschaft heb
zo n goede Detector heb ik lang niet meer gehad de rest staat nu op nonactief ook mn Deus  enja de Goldmax heb ik ook gehad vinde een nadeel veel te dikke kabel naarde zoekspoel vandaar bijna altijd storing erop met n losse kast op je heup toch geen verkeerd materiaal heb jij daar Soldaat  de beide die van jouw zijn ook goede goud zoekers detectors.
kabel van de goldmaxx heb ik nooit geen last van heb het kastje ook mooi om de heup ik vind hem qua balans super met het kastje er achteraan

JozefHerman

  • Gast
Re: Zilveren Romein
« Reactie #7 Gepost op: februari 20, 2019, 07:26:36 am »
ik had m altijd aan mn heup hangen t kastje van de Goldmax vandaar denk ik die storing erop en dat was niet bij mij alleen was n bekend voorval Soldaat dat is dan t/m heden toe mooi meegenomen  geen storing  erop bij de oude modellen daar zaten nog deze stugge dikke kabels op weet niet of dit probleem inmiddels al verandert is die waren totaal niet flexibel en

waren niet gelijk aan bv de Tesoro   bij deze  waren deze schotelkabels ook dunner en als je dan zo n storing krijgt en je zit n flink end rijden op n op n akker is t wel balen dan ;heel erg raadzaam om n 2e metaaldetector mee t nemen op zo n verre rit het  is nu wel fijn  nu met de digitale Metaaldetectors bij sommige modellen zoals de Deus daar zitten  geen kabels meer aan vast effine good luck.

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Zilveren Romein
« Reactie #8 Gepost op: februari 20, 2019, 08:25:01 am »
ik had m altijd aan mn heup hangen t kastje van de Goldmax vandaar denk ik die storing erop en dat was niet bij mij alleen was n bekend voorval Soldaat dat is dan t/m heden toe mooi meegenomen  geen storing  erop bij de oude modellen daar zaten nog deze stugge dikke kabels op weet niet of dit probleem inmiddels al verandert is die waren totaal niet flexibel en

waren niet gelijk aan bv de Tesoro   bij deze  waren deze schotelkabels ook dunner en als je dan zo n storing krijgt en je zit n flink end rijden op n op n akker is t wel balen dan ;heel erg raadzaam om n 2e metaaldetector mee t nemen op zo n verre rit het  is nu wel fijn  nu met de digitale Metaaldetectors bij sommige modellen zoals de Deus daar zitten  geen kabels meer aan vast effine good luck.
ok dat zou misschien best zo kunnen zij hebben hem zo wie zo nooit aan de heup gehad maar heb ook geen dikke stugge kabel heb daar altijd een Sef schijf onder deze heeft nog nooit voor problemen gehad dat is dan vermoedelijk de reden waarom ik dat probleem niet ken ga je hem met die grotere schijf aan de riem hangen raak je zo wie zo het balans kwijt de equinox 800 lijkt mij ook interessant ga hem ook eens uitproberen denk ik mijn zoekmaaat is een tijdje terug een detector schop begonnen dus kan ik wel eens een keer wat testen

JozefHerman

  • Gast
Re: Zilveren Romein
« Reactie #9 Gepost op: februari 20, 2019, 09:27:59 am »
t is wel zo iedere Metaaldetector moet je echt goed technisch leren kennen van binnen en van buiten dat is bij deze equinox 800 ook er zitten div zoekprogramma's op door deze fabrieks instellingen een voor een uit te proberen kom jij ook de juiste gevoeligste zoekstand tegen en men pak dan letterlijk en figuurlijk alles wat metaal is uiteraard kan dit ook wel irritant zijn

om n object te vinden wat maar 3mm doorsnee heeft vandaar dat ik altijd op de digimeter kijk naar de uitslag van het metaal bv cijver 1 is altijd steenkool nou dit hoef je dan niet op te graven ;zoals gezegd technisch op alle fronten hem leren kennen

een minpunt vind ik wel na n 3/4 dag zoeken word hij wat te zwaar de equinox 800 in tegenstelling van de Deus dit systeem had men daar ook in moeten plaatsen ik praat wel van mijn  Deus de  SW5 met alleen n koptelefoon er op als gewicht  lekker licht dus ernaast ik kwam voor t eerst in contact met de minelab Terra x 70 deze had ik voor jaren aangeschaft samen met mn oude zoekmaat Will deze overtrof destijds de beste zoekacties op n akker waar andere zeiden hier vind je niets meer
daar vonden wij beiden nog wel

ook is het n gegeven de oude Nokta four van t merk ???ben ik ff vergeten we zaten n keer op n droge akker te Est met onze net gekochte SW5 detectors vonden helemaal nada er was er ook eentje die op dezelfde akker zocht helemaal uit t noorden gekomen met deze nokta die vond wel div kleine en grote geselecteerde dingetjes waar ik totaal verbijsterd van werd destijds n jaar of 5 geleden hij wel en wij niet

mede vandaar kwam ik op mn fijne gedachtegang van mn oude terrax 70  heb toen ik van deze detector hoorde deze  equinox 800 hem subiet  aangeschaft laat  niks meer  liggen op mn  akkertje aan geselecteerd metaal ,

ernaast wil ik mn SW5 -Deus ook niet kwijt dit is ook n fijne detector de Garret kan ik alleen van mn begin fase met zoeken echter alleen de oudere vercies , zie ze  soms wel met de nieuwere type"s ervan lopen en dan vinden ze niet slecht met deze ding dong detectors .
« Laatst bewerkt op: februari 20, 2019, 17:14:11 pm door JozefHerman »

Ger

  • Determinator
  • 150+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 218
Re: Zilveren Romein
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2019, 10:00:40 am »
Ik heb op de Deus XP maar 1 programma die de hele dunne dingetjes pakt zoals de naald van een fibula of een Follis, dus het is gewoon uitproberen thuis met een hoop items en kijken waar ie wat op pakt, de rest is aan de zoeker.
Ik pakte met mn Whites XLT meer dan met zn duurdere opvolger de DFX, hangt ook af of je de geluiden juist kun duiden naast natuurlijk de getallen op de display.
Ik leer mij nu in met de Deus XP, fijne vind ik zijn super lage gewicht en dat alles draadloos is, wat een verademing na een aantal uren zoeken.
De DFX had ik best wel last van na een paar uur, omdat ik te weinig zoek om mn arm op peil te houden ;)

Mooie vondsten trouwens!


Groet
Ger

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Zilveren Romein
« Reactie #10 Gepost op: februari 20, 2019, 10:00:40 am »