*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Het piepers seizoen gaat bijna weeer van start als alle akkers geoogst zijn en  (gelezen 723 keer)

JozefHerman

  • Gast
Ik heb al lang vele plekken in mijn google earth staan. Maar ben ze vandaag wat aan het groeperen en symbooltjes aan het geven.
De gele moet ik nog allemaal een nieuw symbool geven, rood is niets of is reeds bebouwd. Groen is positief. Blauw is bezoeken waard. Lich gele maskertjes is het bezoeken niet waard (2de keuze plaatsen).
Zoals jullie zien heb ik nog wel wat werk.
En dit zijn dan enkel de mogelijk Romeinse vindplekken   ;D
Maar op 90% van de plekken zal ik waarschijnlijk nooit komen, gebruik het ook om eventuele wegen en patronen terug te vinden en te vergelijken met andere periodes.

Gericht & samen metaaldetector zoeken met Jozefs tippenlijst
Het zoeken en opgraven van archeologische vondsten door middel van metaaldetectoren wordt vaak door gemeenten gedoogd omdat handhaving praktisch onhaalbaar is. In de Monumentenwet is echter geregeld dat het opgraven van archeologische voorwerpen met behulp van metaaldetectie zonder opgravingsvergunning verboden is. De onderstaande gemeenten hebben volgens eigen opgave in de Monitor Erfgoedinspectie een geheel of gedeeltelijk detectorverbod ingesteld.:

Aalburg Geertruidenberg Langedijk Ooststellingswerf Westland Amsterdam Gennep Leiden Oude IJsselstreek Westvoorne Arnhem Goes Leidschendam-Voorburg Oudewater Wijchen Gouda Lingewaard Overbetuwe Woerden Baarn Bergen Haren Maastricht Reimerswaal Zeevang Best Hattem Mook en Middelaar Renkum Zoetermeer Binnenmaas Heumen Bunnik Houten Naarden Schouwen-Duiveland Hulst Nijmegen Sluis Deurne Noord-Beveland Smallingerland Dinkelland Korendijk Noordenveld
Bron: Archeologieinnederland.nl

bij ons om de hoek of een beetje gericht zoeken naar oude plaatsen en oude wegen oude Akkers ; bv de Hessewegen
onder andere een van deze bijvoorbeeld;

archeologie.erfgoedthesaurus.nl
Vici.org
Atlast 1868
Kaart.cc
Atlast leefomgeving
Chart room
Oude bestaande zandwegen
Hessenwegen Gelderland
Arneym
Hessenweg
Wandelzoekpagina
Wullingktop
Watwaswaar
Raap
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Oude Bedenvaard plaatsen
Meertens
http://www.jozefherman.nl/metaaldetector-tips/metaaldetector-zoekplaatsen.html

Joost.r

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 76
Re: Het piepers seizoen gaat bijna weeer van start als alle akkers geoogst zijn en
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2019, 15:01:27 pm »
Als toevoeging:
https://www.kbr.be/nl/kaart-van-ferraris/

De Ferrariskaarten (Cartes de Ferraris) zijn een verzameling van 275 uiterst gedetailleerde topografische kaarten van de Oostenrijkse Nederlanden. Zij kwamen tussen 1771 en 1778 tot stand onder leiding van Joseph de Ferraris, generaal bij de Oostenrijkse artillerie, veldmaarschalk in de Oostenrijkse Nederlanden. Het is de eerste systematische en grootschalige kartering, zowel in “België” als in heel West-Europa.

framer

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 325
  • Geduld is de sleutel tot succes
Re: Het piepers seizoen gaat bijna weeer van start als alle akkers geoogst zijn en
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2019, 21:16:24 pm »
Goede tip! Joost, en inderdaad mooi gedetailleerd.Met dank.

Groet, framer
Iedere vondst heeft zijn eigen geschiedenis...

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Het piepers seizoen gaat bijna weeer van start als alle akkers geoogst zijn en
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2019, 21:16:24 pm »