*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Rijksmuseum te Leiden/Vikingring Wel of niet van een Viking? tentoonstelling v.a  (gelezen 570 keer)

JozefHerman

  • Gast
Rijksmuseum te Leiden/Vikingring Wel of niet van een Viking? tentoonstelling v.a te zien t/m 29 september 2019

Heb met bezoek ook aan  Vallei  der Koningen dezelfde Ring ooit een jaar of 35 geleden bij de plaatselijke Juwelier in t plaatsje ik meen  Hurgada te  Egypte met een vacantie gekocht koste destijds 125 gulden omgezet en was destijds een nieuw gangbaar Model in de jaren 80 tig deze Ring kan geheel uit elkaar zit dus vast in verschillende losse sigmenten ik meen 6 stuks of meer en is zo inelkaar gezet de truc is je moet weten hoe hij uit elkaar moet en uiteraard inelkaar.

En eenmaal inelkaar is hij zeer stabiel het lijkt met dit Vikings model  Ring de Scheen bovenop vast gelast zit ;mijn looke like ring heeft een laag goud gehalte ik meen 375 karaat en bij mij staan er geen Juweliers kenmerken in ; de echte antieke Vikingsring zou dus een veel hoger goud gehalte moeten bezitten ernaast jammer heb m met zoet zwemmen n keer verloren anders had ik m hier ook graag geplaatst.

https://www.rmo.nl/tentoonstellingen/tijdelijke-tentoonstellingen/vikingring/
« Laatst bewerkt op: september 06, 2019, 10:15:37 am door JozefHerman »

Munten Bodemvondsten Club Forum