*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Mijn ervaring met het zoeken met een gold nugget detector .  (gelezen 1340 keer)

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
Mijn ervaring met het zoeken met een gold nugget detector .
« Gepost op: december 14, 2009, 17:59:51 pm »
Ook al word er vaak gezegd dat het met een echte gold nugget detector onmogelijk is om te zoeken op de nederlandse akkers vanwege
de vele ijzer vervuiling die er ligt , heb ik er toch maar een gekocht om het maar eens te testen .
En inderdaad toen ik op de akker stond werd ik helemaal gek van de singalen die ik kreeg , bijna elke zwaai wel een signaal.
Dit gaat dus niet werken dacht ik .
Dan maar aan de knoppen gaan draaien , dus in de hoogste discriminatie stand , en de knop grond miniralisatie ook maar op zijn hoogst ,ook de sensetivetie helemaal omlaag .
Iets wat je met een gewone detector nooit zal doen , want dan pak je een duit al bijna niet meer .
En wat blijkt het word ineens een stuk stiller , klein ijzer pakt die niet meer .
Maarja ga ik nu nog wel wat vinden met de discriminatie op zijn hoogst en stand high miniralisation ?
Resultaat na een uurtje zoeken op een akker die al 20 jaar word afgezocht een flinter dun zilver beslagje ,6 duiten ,
en een heel klein gouden oorknopje .  Daarbij nog een stuk of 50 metaaldeeltjes  vanaf de groote van een speldenknop.
Geen slecht resultaat , deze detector pakt werkelijk alles  . Nadeel is dat je wel 5 keer zoveel moet graven als  met een gewone detector
en het zoeken een stuk langzamer gaat . Maar heel dun en klein goud en zilver vind je wel , waar je anders gewoon over heen zwaait zonder een signaal te krijgen .

Groeten Fisher

JozefHerman

  • Gast
Hallo Fischer .
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2009, 19:37:25 pm »
Geen ;

Slecht resultaad was dat op de zwarte of kleigrond deze bodemvondsten
en hoe heet deze nuget detector .

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
f
« Reactie #2 Gepost op: december 15, 2009, 01:52:39 am »
Het is de Fisher goldbug 2 ,   de goldbug 1 is niet aan te raden vanwege de geringe discriminatie mogelijkheid .
Groeten Fisher

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
f
« Reactie #3 Gepost op: december 15, 2009, 01:55:50 am »
En hij werkt zowel op de zwarte als op de kleigrond goed .
Gegroet

Compadre

  • Gast
  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 152
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2009, 09:51:05 am »
Heb ik weleens gehoord ja. De goldbug II werd ook wel eens op het strand gebruikt voor dun goud. Ach....misschien wel moeilijker, maar als je dan alles pakt?

Munten Bodemvondsten Club Forum

(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2009, 09:51:05 am »