*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Vandaag troubless met mn detector  (gelezen 7981 keer)

JozefHerman

  • Gast
Vandaag troubless met mn detector
« Gepost op: augustus 17, 2011, 17:21:32 pm »
Had ik vandaag Wie;

herkend het er kwam rook uit mn batterijen houders onder t zoeken de minpool was stinkend heet nu is mn Tejon dood
iemand n idee hoe t kan ????????? uiteraard zit t m in de stroom maaaaar

Jozef zit in begin zoekseizoen met kapotte detectors gisteren mn Terra x 7o zoekschotel t bevestigpunt brak spontaan af

ShadowX5

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 176
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 18, 2011, 23:33:32 pm »
:?  Als je nieuwe batterijen erin had gezet, zou ik zeggen dat er 1 cel achterstevoren in heeft gezeten. Werkte je detector ook niet meer toen je er nieuwe batterijen in zette? Kun je die afgebroken steun niet lijmen en er een plaatje langs zetten ter versteviging? In Uden zit een nieuwe detector shop, als je via de A50 naar Oss rijdt kom je er langs.
Wees gegroet,

Marc
________________________
Detector: Troy Shadow X5

JozefHerman

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 19, 2011, 09:39:00 am »
Hi  Marc;

Het vermoeden rijst bij me op had n Elyptiche zoekschotel van de Lobo gekocht
heb daar ongv n dag of 3 goed mee kunnen zoeken ook nog dezelfde dag van kapot gaan
nog mee gezocht Cherubijnen kopje mee gevonden etc en werkend op de akker gelegd echter
na n tijd wil de ik hem gaan gebruiken en zetten m aan echter er was nobody at home meteen de batterij check
gedaan maar zag ik al daar kwamen rook pluimen uit gloeiend heet waren de baterij houders tot smelten toe

had er nog n andere orginele pan onder gezet ook geen geluid -----------ja en voor alle reparaties ga
ik naar de Gelan --sHertogenbosch (Industrie terrein ;Brand  )uit ervaring weet ik die is ook is niet duur en je word meteen geholpen Tja en daar zag ik hun nieuwe parade paardje = Vederlicht de Goldbug 19 % is n goede Metaaldetector en ook de prijs liegd er niet om deze kost 599euro dus misschien mn lieveling de Tejon inruilen ?????? moet daar nog ns goed over nadenken de detector van al mn gevonden gouden munten ------------de Terra x 70 & de Goldmax power laten dit al

jaren na dit te doen .

grts;Jozef

Coinshooter

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 478
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2011, 12:19:26 pm »
Dat heb ik 2 weken geleden ook al gedaan Jozef! De Terra ingruild op de nieuwe GoldBug DP bij Gelan.
Trouwens mijn 2 zoekmaten ook, we liepen met 3 GoldBugs de deur uit haha.

Na een paar keer gezocht te hebben met het ding kom ik tot de conclusie dat hij wel heeeeeel erg supergevoelig is, en ook nog eens een goede diepgang heeft op het kleinste materiaal. Heel makkelijk in te stellen en een duidelijk geluid wat ook nog eens variabel in te stellen is. Kortom met deze detector ga ik het nog wel even uithouden.
Succes met de reparatie van je detectors.

Groet,
Bas
Minelab Equinox 800 - XP ORX - Quest X5

ShadowX5

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 176
(Geen onderwerp)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 21, 2011, 18:54:20 pm »
:cry: werkend op de akker gelegd :cry:

Ik denk dat er vocht in gekomen is en daardoor sluiting ... :66:
Wees gegroet,

Marc
________________________
Detector: Troy Shadow X5

JozefHerman

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2011, 19:32:32 pm »
Hallo Bas;

Dus hij pakt ook andere spullen zoals n duit etc heb je er ook n draad fieb of n haarnaald onder de zoekschotel
gehouden geeft hij daar ook respons op ????

grt:Jozef

Coinshooter

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 478
(Geen onderwerp)
« Reactie #6 Gepost op: augustus 22, 2011, 23:46:38 pm »
Hij pakt het kleinste van het kleinste. We zullen eens een keer gaan zoeken dan kun je het zelf meemaken.

Kijk ook eens hier:
http://www.metalldetektortest.eu/ingotest.html

Nu is dit weer een van die testen, maar hier heb ik wel vertrouwen in. Het zelf een keer meegedaan met die Ingotest.
Hierbij hebben ze een houten blok gemaakt waarover (bezem)stelen waarop een voorwerp is bevestigd schuin in de grond worden gestoken.
Daarboven sta je met een detector te zwaaien. Je detecteerd dus op ongeroerde grond. Op de steel is een schaalverdeling gemaakt waarop je kunt zien hoe diep het voorwerp in de grond zit.

Groet,
Bas
Minelab Equinox 800 - XP ORX - Quest X5

JozefHerman

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #7 Gepost op: augustus 23, 2011, 22:21:46 pm »
HI Bas;

Was zelf al t net af  aan t stropen over deze Detector er zijn 2 types namelijk de  Goldbug pro -Fisher-19 hertz  599 euro

http://www.youtube.com/watch?v=u7i3cA9j5IM

kwam hierbij uit de andere Goldbug de pro duo; Fisher Goldbug Pro DUO (11"+ 5" DD) van € 819,- voor € 699,-
volgens mij heeft de laatste 30 Hertz

http://www.detectorplaza.nl/fisher-fish ... -1520.html

Zoals de naam van de Goldbug Pro al doet vermoeden is deze metaaldetector erg goed in gouddetectie. Wij vinden deze detector echter zeer veelzijdig waardoor hij niet alleen de kampioen is voor een zoektocht naar ‘gold nuggets’ maar op vele terreinen uit de voeten kan.
 
Hij beschikt over een zeer fraai LCD display en bediening waar u al snel een groot arsenaal aan waardevolle functies zult ontdekken.
 
De belangrijkste en meest bijzondere kenmerken zijn de 19 KHz zoekfrequentie !!!, volledig computergestuurde real-time grondbalans d.m.v. Ground Grab, schermaanduiding voor soort en hoeveelheid grondmineralisatie en zeer hoge kwaliteit audio metaal indentificatie.
 
9 Volt batterij (1 stuks) met indicator op scherm
2 hoofdtelefoonaansluitingen (3,5 en 6,3 mm)
Gewicht 1,2 kg
Lengte instelbaar, comfortabele instelbare armsteun
KEUZE uit twee DD waterdichte zoekschijven: 11” (28 cm) elliptische OF 5 “ sniper
Diepte 2€ munt = 30 centimeter
Maximale diepte (grote objecten) = 150 cm
Zoekfrequentie 19 KHz
Numeriek Instelbare grenswaarde (Threshold) en gevoeligheidsregeling (Gain / Sensitivity)
Metaalsoort indicatie op het scherm
Uitgebreide audiomogelijkheden voor metaalidentificatie.
Metaalindentificatie
Instelbare grondbalans met Grab functie
Indicatie voor grondmineralisatie in 7 schalen
Continue numerieke weergave van grondbalans en grondmineralisatie
Pinpoint tiptoets voor exacte plaatsbepaling met audio- diepte-indicatie
Gestuurd door microprocessors
Discriminatie in numerieke en visuele segmenten met meerdere intervallen
Gratis 9 Volts batterij, hoofdtelefoon, Nederlandse handleiding, …
3 jaar garantie !
 
Een van de meest bijzondere kenmerken is dat u mag kiezen tussen twee spoelen: De 11” Elliptische DD schotel of de 5” DD Goud-Sniper zodat u effectief op zoek kunt naar de voor u meest waardevolle bodemvondsten.

http://www.metalldetektortest.eu/fisher.html

maaaaar welke is de beste .

grt;Jozef

ShadowX5

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 176
Fisher Goldbug PRO DP
« Reactie #8 Gepost op: augustus 23, 2011, 22:52:09 pm »
Fisher Goldbug PRO DP

 :lol: DP staat voor "Deep Penetration"  :lol:

Die moet je hebben (denk ik), ik zou hem wel ff willen vergelijken met mijn Shadow. :3:
Wees gegroet,

Marc
________________________
Detector: Troy Shadow X5

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
goldbug
« Reactie #9 Gepost op: augustus 23, 2011, 23:19:29 pm »
Volgens mij wel een goed apparaat die nieuwe versie van de goldbug . Maar ik kan niks vinden dat die kleine schotel 30 hertz is .
Ben vandaag naar oss geweest met mijn ouwe goldbug van 71 hertz , maar heb er geen goud kunnen vinden ,
wel 4 romeinse muntjes waar bijna niks meer op te lezen is .

Coinshooter

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 478
(Geen onderwerp)
« Reactie #10 Gepost op: augustus 23, 2011, 23:48:07 pm »
Er zijn drie versies waarvan er 2 in Nederland verkocht worden/zijn.

De GoldBug (dit is de eerste versie welke niet meer worden gemaakt, de Pro en DP zijn verbeterde versies met andere software en enkele veranderingen. Zoals VCO in Disc mode wat de SE niet heeft.
De Goldbug Pro (dit is die met het kleine 5" schijfje en is ook gewoon 19 kHz. wordt volgens Gelan hier niet verkocht)
de GoldBug DP (precies hetzefde als de Pro maar dan met 11" schijf eronder.

Nu is het leuke dat de DP als Pro in Nederland verkocht wordt. Wanneer je de DP koopt dan staat er Pro op de bon en zit hij in de doos van de gewone GoldBug (ook wel SE special edition genoemd) en zit er een sticker met GoldBug DP op.
Snap jij het nog? Daarom gewoon de amerikaanse benaming gebruiken dat is het makkelijkste.
Ik zoek dus met de Goldbug DP (dit staat dus inderdaad voor Deep Penetration haha).
Alle nieuwe modellen GoldBug werken op de 19 kHz. frequentie. de "oudere"  GoldBug 2 werkt op 71 kHz. zoals Peer al aangaf.

Groet,
Bas
Minelab Equinox 800 - XP ORX - Quest X5

JozefHerman

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #11 Gepost op: augustus 24, 2011, 10:45:34 am »
Bedankt Heren;

Voor de goede toegevoegde waarde informatie enne Bas-Peer
we moeten binnenkort wat afspreken voor n zoeksecie en ja
Bas dan ben ik benieuwd naar de Goldbug SE wat deze doet
in de harde klei of er dan nog iemand thuis  = kwa signaal  .

grts;Jozef

Coinshooter

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 478
(Geen onderwerp)
« Reactie #12 Gepost op: augustus 24, 2011, 13:52:37 pm »
Citaat van: "JozefHerman"
Bedankt Heren;

Voor de goede toegevoegde waarde informatie enne Bas-Peer
we moeten binnenkort wat afspreken voor n zoeksecie en ja
Bas dan ben ik benieuwd naar de Goldbug SE wat deze doet
in de harde klei of er dan nog iemand thuis  = kwa signaal  .

grts;Jozef


Is goed Jozef
Ps. ik heb de DP niet de SE
Minelab Equinox 800 - XP ORX - Quest X5

ShadowX5

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 176
(Geen onderwerp)
« Reactie #13 Gepost op: augustus 24, 2011, 16:39:29 pm »
;-) Heren,

Dan wil ik ook graag mee, om te testen.
Wees gegroet,

Marc
________________________
Detector: Troy Shadow X5

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
oke
« Reactie #14 Gepost op: augustus 24, 2011, 20:38:06 pm »
das gezellig , met zun 4 ren detectors vergelijken en vondsten bekijken .