*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.  (gelezen 3090 keer)

JozefHerman

  • Gast
Vroeg me Om ;

deze  Gouden Ring te plaatsen met 4 Meesterkeuren erin om  zijn maker-(kers)  te laten ontmaskeren in de hoop dat ik de Keuren zo op volgorde zet om te beginnen de  2e MeesterKeur = n Driehoek met de punt naar boven toe  ---3e Meesterkeur met initialen = I.H.  en uiteraard kan deze ook zo zijn H.I. -4e MeesterKeur = n letter I met nog iets erboven t lijkt n L enja de 1e -2 Keur daar moet ik nog n terdege foto van maken plaats ik nog ----maar misschien kunnen we met deze letters iets ;even mijn ding er zitten 11 (Robijnen 99%) en in midden waarschijnlijk n Opaal   en  t goud is hoogwaardig =24 karaat haar  massa =2.1gram

graag determinatie van zijn tijds periode en in zijn totaliteit  met  de huidige waarde .

Was erbij in t vinden van deze beauty hij lag tussen 17-18e eeuwse Duiten

Ja wat mij boeit aan deze ring zijn zn Goud Keuren wanneer waren de 1e EN uit welke periode stamde deze?
 
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 11:23:50 am door Attilax »

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #1 Gepost op: oktober 17, 2012, 22:16:28 pm »
mooi! :-X

JozefHerman

  • Gast
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #2 Gepost op: oktober 17, 2012, 22:24:21 pm »
De 24 K ;

verwoord men zo ;

Zuiver goud behoort tot de edelmetalen en is een dicht maar zacht metaal, net iets harder dan zink. Voor het gebruikt kan worden, moet het gezuiverd worden en voor de meeste doeleinden wordt het gelegeerd met andere materialen om het harder te maken. De zuiverheid van goud voor sieraden wordt gemeten in karaat; zuiver goud is 24 karaat. Veel voorkomende zuiverheids graden in Nederland zijn 14 karaat (58,3% goud), 18 karaat (75%) en 22 karaat (91,7%). Een ezelsbruggetje is om 1 karaat als 4% zuiver goud te benaderen.

JozefHerman

  • Gast
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2012, 22:32:57 pm »
Ga ;

er vanuit dat de ring uit de 17-18e eeuw stamt tevens De MeesterKeuren ;begonnen hiermee in de 18e eeuw
In de 18e eeuw hanteerde elk goud- en zilversmidsgilde een eigen jaarletter. Een uniform systeem zien wij pas na het opheffen van de gilden in 1798 ontstaan.

JozefHerman

  • Gast
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #4 Gepost op: oktober 18, 2012, 08:53:28 am »
Het;

schijnt hier n 17 e eeuwse Monstrans ring te zijn .

hans44

  • Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #5 Gepost op: oktober 18, 2012, 22:03:59 pm »
Het is een mooie handgemaakte gouden ring; met robijntjes.
Het midden; Als dit een opaal is geweest, is hij bedorven.
De vorm, heb ik al gezien v.a. de 12e eeuw; Afgaande op de keuren, die volgen mij uit de 19e eeuw stammen.al in iedergeval een paar honderd €  waard zijn.
Indien de ring ouder zou zijn, wat uiterlijk wel lijkt, zou er geen meesterteken (YH) -niet nagezien vanwege vaag enz- foto's
er ingestaan hebben. volgens mij is de ring van de maker naar de uitvoer (sleutel 1853-9l), gegaan naar Frankrijk, Parijs waar hij gekeurd is met een paardekop. In die volgorde.2e geh.750 (24 is te zacht). Belgie heeft ook soortgl,keur 1832-69.

« Laatst bewerkt op: oktober 27, 2012, 18:21:46 pm door creep »

JozefHerman

  • Gast
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #6 Gepost op: oktober 18, 2012, 23:05:42 pm »
Ja Hans;

Waar houd jij de middelsten steen op kwa kleur en uiterlijk ? en ja kan deze Ring niet kerkelijk zijn
in verband met deze Keur Y H = Iesus hominum = Jezus de redder ik haal dit aan omdat de 4e keur ook n Y omvat  maaar daarboven staat n Staf --------------enja zal betreffende vragen of dat ik n paar betere fotoos kan maken  van deze 4 Keuren

en verder vind ik met deze foto hier ook gelijkenis is maar of dat zo is ;

« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 11:24:04 am door Attilax »

hans44

  • Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #7 Gepost op: oktober 19, 2012, 20:23:10 pm »
Die steen kan wel een opaal zijn, maar in de tijd is hij z'n glans verloren.
Zou hij melkwit zijn, kon hij in water weer opgewerkt worden.
De keuren zijn inderdaad te wazig.
Het eerste genoemde een driehoek (komt voor in Londer en Birmingham
heb ik helemaal niet gezien.
Doordat de ring rond loopt een keur per foto.
Maar er is ook gewone slijtage.

JozefHerman

  • Gast
Re: Een verzoek n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft .
« Reactie #8 Gepost op: oktober 27, 2012, 16:49:20 pm »
Heb;

de andere Keur ook deze 2e foto = 1e Keur -2e keur is N driehoek met de punt naar boven -de 3e Keur = I.H =gelijk aan J.H
de 4e Keur is hier de 1e foto betrefd n I of J met daarboven n paardenhooft of staf ?----wat zou deze G-ring aan huidige dagwaarde vertegenwoordigen ????
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 11:24:25 am door Attilax »

voskeman

  • Moderator
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 286
    • http://voskemanscollection.punt.nl
Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 27, 2012, 19:56:53 pm »
Na de ring bekeken te hebben ( foto's ) zou ik het als eerste dateren aan de hand van de merken op 1750-1825. Dit is wel snel en ik zal verder gaan kijken . Ik heb ringen gezien die ook niet zo netjes zijn afgewerkt en eind 19e eeuw waren 1770-1790 maar dan zijn de stempels iet
wat anders. Ik hoop vlot antwoordt te hebben.

De taxatie is altijd meer als de goudwaarde maar reken niet op een grote waarde . Voor dat ik hier een waarde aanhang wil ik meer weten en of ik toestemming heb de waarde hier te melden.

voskeman

  • Moderator
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 286
    • http://voskemanscollection.punt.nl
Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #10 Gepost op: oktober 27, 2012, 22:25:53 pm »
Volgens mij is de camera die gebruikt wordt een goede , volgens mij kun je de camera zo instellen dat de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig. Nu is het andersom .

En stel de merken zijn Engels dan is het een flink gezoek.

JozefHerman

  • Gast
Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #11 Gepost op: oktober 28, 2012, 10:09:49 am »
Neen ;

Voskeman ik plaats de G-Ring vroeger ik was erbij toen hij uit de grond kwam hij lag tussen Duiten
midden  17e of einde ervan  --------gelet op zn (Primitieve opzet van de Scheen ) dateer ik hem daar ook in ik denk dat ;als we uit kunnen vogelen

in welke tijd de vroegste Juweliers Meester Keuren uit gevonden werden te Europa dat we dan globaal zijn tijd eerder kunnen plaatsen enja zekers hier plaatsen zijn dagwaarde daar zal hij blij mee zijn en ernaast  de nakomers piepers die er ook een kunnen vinden n loke like en of vinders weten dan van wanten

jeroen V.

  • Gast
  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 218
Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #12 Gepost op: oktober 28, 2012, 11:32:00 am »
Mooie ring!
Heb even gezocht en kan de merken niet vinden.
 Maar moet hier bij zeggen dat ik enkel op de vroege (17e eeuwse) merken heb gezocht en dan voornamelijk de Nederlandse.
Daar zag ik niets gelijkaardigs. Hierdoor den ik dat deze ring geen Nederlands product is, ofwel een jonger Nederlands rocut (1750-1850?).
Ben benieuwd of de merkjes gevonden worden  ;)

JozefHerman

  • Gast
Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #13 Gepost op: november 01, 2012, 21:37:27 pm »
Ja Jeroen;

Ben zelf ook flink doende geweest maaaaar tervergeefs

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Gouden Ring - Een verzoek 'n Z-kennis van me die geen P.C of Foto kennis heeft.
« Reactie #13 Gepost op: november 01, 2012, 21:37:27 pm »