*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: zoekdag DDA  (gelezen 2926 keer)

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
zoekdag DDA
« Gepost op: februari 04, 2013, 19:21:57 pm »

Voorjaars leden/zoekdag

Op zaterdag 9 maart 2013 hebben we een leden/zoekdag in Riel (Tilburg). Verdere gegevens volgen z.s.m.
 
 http://www.detectoramateur.nl/zoekdagen/voorjaars-ledenzoekdag-2013.html

Kadan

  • Gast
Re: zoekdag DDA
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2013, 20:37:56 pm »
Ik ben lid dus misschien ga ik weer eens kijken op een zoekdag.... niet helemaal m'n ding dus...
Maar wel lekker dicht bij dus wie weet.

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: zoekdag DDA
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2013, 20:48:00 pm »
ben ook lid... zoals het er nu naar uitziet ga ik wel, roosendaal tilburg is ook niet echt lang.... en gelukkig is het op zandgrond, klei vind ik maar niks, op de zoekdag in doesburg was m'n schep er door gebroken :o

zandhaas

  • Gast
Re: zoekdag DDA
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2013, 13:59:45 pm »
ben geen lid maar ga misschien toch wel even kijken als het zo dichtbij is.
misschien iemand die me er mettertijd aan kan vertellen waar ik dan heen moet???

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: zoekdag DDA
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2013, 15:31:15 pm »
Is goed, weet ik nu ook nog niet, stuur als ik het weer wel een pb of plaats het hier

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: zoekdag DDA
« Reactie #5 Gepost op: februari 08, 2013, 16:28:16 pm »
Riel is een typisch Brabants dorp. De eerste ontginningsactiviteiten hebben hier al in de 7e eeuw plaatsgevonden. De plaats Riel omvat de buurtschappen Brakel, Zandeind en Kerkeind. Laatstgenoemde buurtschap groeide uit tot het huidige dorp. Brakel is echter de oudste woonkern. Hier was reeds bewoning in de prehistorie en de Romeinse tijd. Op de Brakelse Heide werden in 1840 een 50-tal urnen opgegraven.
In de 12e eeuw was er in Riel een opleving in de ontginning van de woeste gronden, doordat de Abdij van Tongerlo zich daarop toelegde. Omstreeks 1540 werd de gehele omgeving, en ook Riel, geteisterd door de Gelderse troepen onder bevel van Maarten van Rossum.
Tegenwoordig is Riel vooral een forenzendorp. Veel mensen die er wonen werken in Tilburg of in de andere Brabantse steden.
 
Deze ledendag zijn wij te gast in de gemeenten Goirle en Tilburg.
We hebben een mooie locatie gevonden vlakbij het dorpje Riel.
 
Op deze dag worden twee zoekwedstrijden gehouden. Er zijn op flinke akkers maar liefst 600 prijstokens verstopt, waarmee je mooie prijzen kan winnen. De prijzen zijn o.a. detectors, petjes, pinpointers, scheppen, boeken, waardebonnen, tassen, shirts, koptelefoons etc. etc.  Voor de “vondst van de dag”  is er een mooie prijs en er is een loterij.

Er zijn natuurlijk weer determinaties van uw meegenomen vondsten mogelijk. Daarnaast zijn diverse handelaren aanwezig waarbij je de nieuwste detectoren kunt bekijken en waar je veel accessoires zoals boeken, schijven, tassen en kleding kunt kopen.
 
Fotografie vondsten
 
Onze DDA fotografen zijn ook weer aanwezig.
U kunt uw mooiste meegenomen vondsten laten fotograferen voor eventuele plaatsing in het DDA blad of op de website.
Voor een speciale uitgave van het magazine zijn wij ook op zoek naar uw mooiste Romeinse vondsten.

Programma
 
09:00     Zaal open en inschrijving
10:00     Opening door de voorzitter
10:30     1e Zoekwedstrijd
12:30     Jeugdwedstrijd t/m 12 jaar (deelname gratis)
14:00     2e Zoekwedstrijd
16:30     Prijsuitreiking
 
Inschrijfgeld zoekwedstrijden
 
Leden: € 15,- p.p.
 
Niet-Leden: € 20,- p.p.
 
Gezinsleden van betalende DDA leden betalen de ledenprijs (€ 15,-).
 
Opgave als nieuw lid is natuurlijk ter plekke mogelijk.
 
Voor bezoekers die alleen voor de dealers, de determinaties of uit belangstelling komen is de toegang gratis.
 
Determinaties vondsten
 
Het determinatieteam bestaat uit o.a.:
R. Holtman - gewichten, D. Dijs - algemeen-modern,
W. v.d. Brandhof - Romeins, W. Spoelder - middeleeuws
Rob Reijnen - Romeinse munten
(wij zijn nog bezig met andere deskundigen)
 
Locatie
 
Gasterij De Commanderie
Rielseweg 861, 5032 SB Tilburg
www.decommanderie.nl