*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Metaal detector  (gelezen 7063 keer)

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Metaal detector
« Gepost op: februari 27, 2013, 22:09:13 pm »
Dag leden, ik had een oude metaal detector maar die is nu kapot. Ik had heel veel succes in het vinden van oude munten, ik heb nu zelfs nog 100 spaanse zilveren muntstukken staan uit de 17de en 18de eeuw.

Nu wil ik een nieuwe of 2dehands metaaldetectors zoeken, mijn budget is tussen 400€ en 1200€
Ik wil er zoveel uit geven omdat ik weet dat ik nog meer schatten zal vinden mits ik een goed detector in handen heb.
Wie kan mij helpen naar het vinden van een metaaldetector.

De grond bevat veel mineraal en is ook klei achtig.
Gewenste diepte is meer dan 15cm (voor goud/zilver munstukken).
De munstukken zitten verstopt in een klei potten zoals de romein kleipotten.
Ik wil alleen een detector dat zoekt naar zilver en goud tegelijk (eventueel ook ruby en diamant) maar geen ijzer.

Wie kan mij helpen naar een beste metaaldetector naar mijn eisen. Ik wil er zelfs tussen 400€ en 1200€ voor geven.

Bedankt.

Mvg,

Jan

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: Metaal detector
« Reactie #1 Gepost op: februari 27, 2013, 22:17:03 pm »
misschien kan je je bij een detectordealer laten informeren. vaak doen deze dat vrijblijvend en ze hebben er vaak meer verstand van. dat ik weet zitten er detectordealers in elke provincie(kan het ook fout hebben)

JozefHerman

  • Gast
Re: Metaal detector
« Reactie #2 Gepost op: februari 27, 2013, 22:53:33 pm »
Hallo Jan;

is de kapotte Detector niet meer te repareren in sHertogenbosch zijn ze er kundig in bij de Gelan ook daar buitenom Marktplaats kun je goedkoop n echte Metaaldetector kopen kijk daar bij de occasions op hun Gelan site mijn voorkeur is persoonlijk n goede kijk op n akker &  de Tejon van Tessoro

met de staandaart zoekspoel of de Minelab Terra X 70met de 18hertz grote zoekspoel erop beide Metaaldetectors koop je voor 800euri

Suckces in t kopen .

Kadan

  • Gast
Re: Metaal detector
« Reactie #3 Gepost op: februari 27, 2013, 23:09:31 pm »
Ik wil alleen een detector dat zoekt naar zilver en goud tegelijk (eventueel ook ruby en diamant ??????????????
 :-X

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #4 Gepost op: februari 27, 2013, 23:10:25 pm »
Welke van deze is goed:

whites spectra vx3
whites spectra v3i
teknetics t2
whits spectrum xct
golden mask 4
gpx 5000

Of heb je andere voorstel?

Nog iets waar kan ik het snelst de spaanse munten verkopen?

JozefHerman

  • Gast
Re: Metaal detector
« Reactie #5 Gepost op: februari 27, 2013, 23:26:10 pm »
Misschien;

zijn ze allemaal wel goed je merken Detector ;alleen ik zou er geen eeeeen van willen enja muntjes of items verkopen dat kan je hier ook aanbieden in onze daarvoor gekozen Rubriek --Verkoop----uiteraard met n goede foto en n prijs eronder wie weet .

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #6 Gepost op: februari 27, 2013, 23:44:46 pm »
Mag ik je vragen waarom je er geen één van wilt?

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2013, 00:20:23 am »
Is deze goed voor zeer gemineraliseerde gronden en het zoeken naar zilver en goud!

Met andere worden welke van deze 4 is het best, ik bedoel een echte topper voor mijn needs?
Minelab ctx 3030
white's spectra vx3
goldmaxx power
fisher cz21

Ben eens benieuwd naar jullie ervaringen in metaaldetectors?
« Laatst bewerkt op: februari 28, 2013, 13:09:06 pm door segersjan »

JozefHerman

  • Gast
Re: Metaal detector
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2013, 15:42:43 pm »
Mij;

lijken het alle 4 goede detectors persoonlijk zou ik gaan ALS  ik  boven vernoemde 2 merken niet kon kopen voor de GMPower-XP

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2013, 16:49:43 pm »
Kan ik met die gmpower-xp ook dieper zoeken en eventueel ook naar gouden munten of staven?

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2013, 18:47:41 pm »
Kan iemand mij aub helpen?

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: Metaal detector
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2013, 20:16:23 pm »
Staven? Volgensmij moet je heel, heel veel geluk hebben om die te vinden ;D maar niet alleen de diepte etc. Helpt mee met de keuze, maar ook het gewicht. Sommige detectors zijn zwaar, andere weer licht.

Heb zelf een whites coinmaster, voor mij werkt die perfect, goed diepte bereik, leert vanzelf wat de vondsten zijn. Maar als je goud wilt vinden, vind ik hem niet zo geschikt. Blijf er nog steeds bij dat je beter naar een detectordealer kan gaan. Die hebben doorgaans meer info over de detectoren en meer kennis erover. Vaak kan je ook detectors uitproberen(toch, of niet?) dus dan weet je zeker dat je de goede koopt ;D

Munten kan je ook in muntenwinkels verkopen, of op veilingen. Op www.catawiki.nl is ook een muntenveiling.

zandhaas

  • Gast
Re: Metaal detector
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2013, 20:29:17 pm »
Kan iemand mij aub helpen?

je wordt op diverse forums al uitgebreid geholpen.
zo perfect dat men het daar voldoende vindt en de topics gesloten worden (en misschien nog een ban).

dit is een vrij rustig forum. dit forum draait vooral om serieuze metaaldetectie.
ik stel voor dat je hier niet meer reageert binnen deze vraag, en lekker op die andere fora verder gaat met je "vragen".
diegenen die hier normaal gesproken reageren reageren bewust niet om de vrede hier te bewaren.

foto's van je prachtige munten zien wij als zeer betrokken zoekers natuurlijk wél héél graag  8)

mocht iemand van beheer hier nog vragen hebben of meer uitleg wensen dan zie ik wel een pb verschijnen.

segersjan

  • 1+ Berichten
  • *
  • Berichten: 8
Re: Metaal detector
« Reactie #13 Gepost op: februari 28, 2013, 21:13:31 pm »
Wil je me helpen, fijn, wat is een zoekfrequentie?

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: Metaal detector
« Reactie #14 Gepost op: februari 28, 2013, 21:30:16 pm »
dat is de dichtheid van de frequentiegolven en het aantal frequentiegolven dat hij de grond instuurt. een hoge frequentie is goed voor het vinden van kleine voorwerpen en goud. de meest gebruikte detectors hebben een lage zoekfrequentie waarmee ze een groot dieptebereik hebben. ze zijn door de lage zoekfrequentie minder gevoelig voor kleinere items en storingen wat het diepte bereik ten goede komt.

als je op google zoekt, vind je het ook. ik wist het ook niet, nog geen 5 minuten, en nu weet ik het wel.