*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: garrett ace 250.  (gelezen 10372 keer)

Willem II

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 120
  • Wie zoekt zal vinden...
garrett ace 250.
« Gepost op: december 23, 2013, 16:34:51 pm »
Ik heb jullie advies nodig bij het volgende, ik ben in het bezit van een garrett ace 250 met de standaard schijf.
Nu heb ik gelezen dat je met een grotere zoekschijf meer vind en dieper kan zoeken, ik zoek voornamelijk op akkers.
Heb dit gelezen in het boek van Gert Gesink, heeft iemand hier ervaringen mee en wat raad men mij aan??

Groet Willem. ;)

creep

  • Gast
Re: garrett ace 250.
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2013, 18:25:15 pm »
Met een grotere schotel ga je bijna altijd dieper.
Met lagere frequentie ga je ook dieper.
Met hogere frequentie pak je kleinere en meer voorwerpen.
Met een grotere schotel pak je grotere voorwerpen.
Met een grotere schotel zoek je meer grond af per zwaai en kan je dus sneller lopen.

Ik zou geen grote schotel kopen maar sparen voor een hogere frequentie detector.
Garrett ace is  6,5 KHz  het diepte voordeel dat je hebt met een grote schotel weegt niet op tegen het voordeel
van een hogere frequentie waardoor je meer kans maakt op goud en ook gewoon meer voorwerpen detecteert.



JozefHerman

  • Gast
Re: garrett ace 250.
« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2013, 20:04:31 pm »
Zorg,

Dat je volle batterijen erin hebt zitten in deze detector  ik denk met of zonder grote pan erop  this n goede Metaaldetector
voor op de juiste plek.

 ;)  ;D 8)

Willem II

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 120
  • Wie zoekt zal vinden...
Re: garrett ace 250.
« Reactie #3 Gepost op: december 23, 2013, 20:27:36 pm »
Bedankt Jozef en Bart,

Ik was inderdaad niet van plan eerst een andere te kopen, ik heb deze nog maar net..
Hij bevalt prima maar ik dacht dat ik met een grotere schijf ook meer resultaat en oppervlakte kon behalen.
Dus jullie raden aan de standaard schijf erop te laten op een akker??
Met een grotere schijf zou ik dus bv de muntjes en andere kleine dingen niet vinden??
Wat is jullie zoek tactiek op een akker, ik loop meestal in de breedte en doe aan het eind 2 stappen opzij en loop weer terug.
Zo probeer ik te overlappen, dit werkt goed maar duurt erg lang en daarom dacht ik met een grotere schijf beter uit te zijn...

Gaarne hoor ik jullie idee/reactie hierop

Greetzzzz Willem.

martin67

  • 10+ Berichten
  • **
  • Berichten: 43
  • www.duppies.jouwweb.nl
    • www.duppies.jouwweb.nl
Re: garrett ace 250.
« Reactie #4 Gepost op: december 23, 2013, 20:31:23 pm »
 8) ;D :)he willem

een grote schotel vind ik super ,maar ja ieder zijn eigen . ik vind er in ieder geval mooi spul mee en de variatie in vondsten is ook top.
zie ook mijn vondsten op mijn website , dus het is best wel een aanrader ,ik zoek er nu ongeveer 2 jaar mee en het was in het begin wel even wennen met wat voor afstelling en de gevoeligheid je het beste bevalt . gr martin

www.duppies.jouwweb.nl
m.v.g martin

JozefHerman

  • Gast
Re: garrett ace 250.
« Reactie #5 Gepost op: december 23, 2013, 20:34:17 pm »
Als,

ik op n akker kom dan zet ik n ferme tango in dat werp gegarandeerd n zoek genot af
alleen wel dan met n swingende zoekmaat ik denk persoonlijk dat ik er eentje gevonden heb

in en voor de Toekomst n goed lied hiervoor is Tanse mit mir in den morgen van onze oude Gert
niet de onze goede bekende  maar wel de duitse Wendland ben benieuwd hoe de andere Bart zijn dans pasjes zet.

greeetz Willem ;D :-\ 8)

Willem II

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 120
  • Wie zoekt zal vinden...
Re: garrett ace 250.
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2013, 20:42:12 pm »
Bedankt voor de reactie Martin en Jozef, ik persoonlijk ben niet zo'n danser,ha,ha...
Mooie vondsten op je site Martin, ik begin nog maar net en ben nog aan het opbouwen.
Dus toch maar een grotere schijf aanschaffen dan, maar pak je dan nog wel de kleine dingen Martin??
Ben ook benieuwd naar de zoektechniek van jou en anderen op een akker, vooral als er nog mais stoppels op staan!! ;)

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: garrett ace 250.
« Reactie #7 Gepost op: december 23, 2013, 21:35:35 pm »
Hoi willem, ik zoek ook met een garrett 28 cm dd zoekschotel en moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Groter zou voor mij niet hoeven want ik kan zo goed mijn slag maken tussen de maisstoppels door. Ik pak dus rij voor rij zodat ik het hele akker goed kan scannen. Als markering waar ik aan het eind van de dag ben gebleven pak ik meestal een boom of weipaal.
Met een grotere zoekschotel zou ik niet goed de slag kunnen maken tussen de rijen door en zoeken over de rijen heen vind ik niet fijn doordat je continu je schotel moet tillen en laten zakken en ik dan bang ben om stukken te missen.
Met deze schotel heb ik ook voldoende diepte want vond afgelopen zaterdag nog een klein koperen 1 centiem muntje op ongeveer 30 centimeter diepte. Nou is het nog zaak om eigen gouwe akkertje van Arie te vinden   8)

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

JozefHerman

  • Gast
Re: garrett ace 250.
« Reactie #8 Gepost op: december 23, 2013, 21:48:24 pm »
Nog ,

ff de deze Willem II --- ja Martin heb net je Website bekeken is prima.

 ja wat me daar opvalt er liggen vele verscheidene  items op jullie goede Akkers was n rijke omgeving  heb er vroeger ns gezocht was er toch in de buurt voor t kopen van n Metaaldetector  bij n bekende detector dealer

 en je zoek omgeving rondom Marum is zeer interessant weet zekers daar vind jij nog hele fijne vondsten  .

grts,Jozef

Willem II

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 120
  • Wie zoekt zal vinden...
Re: garrett ace 250.
« Reactie #9 Gepost op: december 24, 2013, 09:47:12 am »
Hallo Arie,

Bedankt voor je reactie, heb je dan gewoon de standaard zoekschijf er nog op??
Ik behaal ook goede resultaten met de standaard schijf alleen dacht ik met een grotere schijf meer terrein te kunnen bestrijken.
Ik heb laatst een hele dag gezocht en had toen nog niet eens de helft van de akker gehad, bezit jij trouwens ook een garrett 250??
Hopelijk zijn er nog wat meer die reageren, ben vooral benieuwd naar de zoektechniek van anderen.

Groet Willem.

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: garrett ace 250.
« Reactie #10 Gepost op: december 24, 2013, 12:49:47 pm »
Hoi Willem, ik heb een garrett at pro met de standaard zoekschotel. Volgens mij is dat dezelfde DD schotel als op een ace 250. Ben zelf ook nog niet zo lang bezig met de hobby dus vooralsnog vind ik deze schotel prima. Ik sluit inderdaad niet uit om in de toekomst een grotere schotel aan te schaffen om op weilanden en strak geploegde akkers te zoeken.
Heb van de week de laatste rijen van een maisakker gehad. Dat was de 8e keer (waarvan een aantal volle zoekdagen van 8 uur). Dus geduld is een schone zaak. Ik verkeek me in het begin hier ook op en dacht een akker wel redelijk snel te kunnen pakken maar met die maisstoppels valt dat niet mee. Was trouwens een leuk akkertje met ongeveer 70 duiten en 2 x zilver. Als straks het akker is omgeploegd ga ik het veld opnieuw doen maar dan in de breedte.

Succes!

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

Willem II

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 120
  • Wie zoekt zal vinden...
Re: garrett ace 250.
« Reactie #11 Gepost op: december 24, 2013, 16:12:12 pm »
Bedankt voor je reactie Arie,

Ik denk dat ik eerst de standaard schotel ook maar laat zitten, ik zoek toch het meest op maisveld.
Mischien dat ik dan later een grotere schijf aanschaf, de prijs valt me namelijk mee.
Nu toch maar hopen op wat beter weer, ik was laatst echt in de blubber aan het zoeken en zag er uit als een beest ;D

martin67

  • 10+ Berichten
  • **
  • Berichten: 43
  • www.duppies.jouwweb.nl
    • www.duppies.jouwweb.nl
Re: garrett ace 250.
« Reactie #12 Gepost op: december 24, 2013, 22:41:46 pm »
Bedankt voor de reactie Martin en Jozef, ik persoonlijk ben niet zo'n danser,ha,ha...
Mooie vondsten op je site Martin, ik begin nog maar net en ben nog aan het opbouwen.
Dus toch maar een grotere schijf aanschaffen dan, maar pak je dan nog wel de kleine dingen Martin??
Ben ook benieuwd naar de zoektechniek van jou en anderen op een akker, vooral als er nog mais stoppels op staan!! ;)
he willem

de kleine dingen pak je ook wel ,knoopjes en vogel ringetjes etc.
mijn zoek instelling is heel simpel , altijd in custom mode en ijzer uit ,als ik naar een akker ga zet ik de gevoeligheid voluit ,gaat
hij dan warrige tonen geven ,zet ik hem 1 lager . ik denk maar zo hoe gevoeliger hoe meer hij detecteerd .
en dat werkt prima , bij mij dan .
hoe ik over een maisakker loop is eigenlijk gewoon in de breedte,het is maar net hoe plat het zaakje ligt.
ik hoop dat je er wat aan hebt, hoor het wel . gr martin
« Laatst bewerkt op: december 24, 2013, 22:48:55 pm door martin67 »
m.v.g martin

martin67

  • 10+ Berichten
  • **
  • Berichten: 43
  • www.duppies.jouwweb.nl
    • www.duppies.jouwweb.nl
Re: garrett ace 250.
« Reactie #13 Gepost op: december 24, 2013, 22:58:39 pm »
Nog ,

ff de deze Willem II --- ja Martin heb net je Website bekeken is prima.

 ja wat me daar opvalt er liggen vele verscheidene  items op jullie goede Akkers was n rijke omgeving  heb er vroeger ns gezocht was er toch in de buurt voor t kopen van n Metaaldetector  bij n bekende detector dealer

 en je zoek omgeving rondom Marum is zeer interessant weet zekers daar vind jij nog hele fijne vondsten  .

grts,Jozef

he jozef
de variatie in de vondsten is leuk ,er ligt hier op sommige akkers ook veel ,maar daar in tegen een akker ernaast bevat weer niks en dat is soms wel eens vreemd,maak het regelmatig mee ,dan denk je , daar moet ook wel wat liggen en dan kom je van een koude kermis thuis hoor . maar ik moet zeggen ik mag niet mopperen ,alleen nog een keer goud of romeins  ,hahaha
gr martin
m.v.g martin

JozefHerman

  • Gast
Re: garrett ace 250.
« Reactie #14 Gepost op: december 25, 2013, 10:39:44 am »
goedenmorgen martin,

jazekers romein heb je hier ooit van gehoort,

toch geen familie he nog n leuk Kerst verhaaltje ,

http://nl.wikipedia.org/wiki/Martinus_van_Marum

Martinus werd geboren in 1750 te Delft, als de zoon van Petrus van Marum en Cornelia van Oudheusden. Zijn vader was gepromoveerd in 1736 als landmeter, landbouwkundige en ingenieur aan de Universiteit van Groningen. Petrus verhuisde naar Delft waar hij Cornelia trouwde in 1744. Tien jaar later kocht hij in Delft de plateelbakkerij De Romein, waar hij als meesterbakker werkte. Hun zoon Martinus


Marum - Wikistad   http://stad.wikia.com/wiki/Marum

Marum was een kleine Romeinse nederzetting op het huidige Libertaans grondgebied. De Romeinse.


/////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////


tenslotte Martin er was heel  vroeger daar n Coinhunterzoekwedstrijd georganiseert  in of omgeving Marum in die kroeg waar ik destijds mn pilsje ook mee dronk met de rest van vele zoekers  daar ging het verhaal rond van deze kastelein  dat er div Kisten in de grond tijdens de WWII verstopt waren mischien geen romeins maar wel iets anders,succes in t piepen
 Grts,Jozef ;) ;D