*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)  (gelezen 1166 keer)

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Gepost op: februari 04, 2014, 16:33:28 pm »
Voorwaarden voor determinatie

Er wordt pas gedetermineerd als aan het volgende is voldaan:


1          Foto of scan rechtstreeks van de munt en loodrecht genomen, dus zonder wit kartonnen hoesje eromheen.

2          Materiaal van het voorwerp noemen.

3          Diameter of lengte en breedte noemen.

4          Bij middeleeuwse munten en muntgewichtjes  (dus voor 1500) het gewicht noemen (als je zelf geen weegschaaltje
            hebt kan je het gewicht laten bepalen bij een juwelier, drogist, apotheek oid.)

5         Reinig eerst het voorwerp alvorens te fotograferen

6         maak duidelijke foto's van voor EN achterkant.

7         zet de munt/het voorwerp in de juiste rubriek (munten die gedetermineerd moeten worden bij DTM munten, voorwerpen die 
           gedetermineerd moeten worden bij DTM voorwerpen etc.)

8         graag 1 voorwerp per topic, of meerdere van dezelfde soort (bijvoorbeeld 4 gespen in 1 topic, maar niet een munt, een
           gesp, een loodje...)


dit is gekopieerd uit een topic van creep over determineren. ik (ik denk ook andere die determineren) zouden het fijn vinden als hier aan voldaan wordt. als er niet aan voldaan wordt, ga ik geen DTM meer geven :-X. graag zou ik willen dat anderen dit ook niet meer te willen doen om zo eigenlijk te 'verplichten' de nodige info te geven.

ik zeg niet dat ik het altijd goed doe :-[. maar laten we ons hier aan houden, dan kunnen we een snellere en duidelijkere DTM geven die kloppend is. op andere fora is dit ook zo (ben maar op 2 fora actief, deze en een in belgiƫ, daar is het in ieder geval wel ;D)

als aan de bovenstaande regels voldaan zou worden, zou het determineren een stuk makkelijker worden en zou ik dat ook fijn vinden ;D

in de nu lopende topics zal ik nog wel een dtm geven, maar alles wat er morgen bij komt niet helaas :o)
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2014, 13:49:53 pm door coinmaster »

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2014, 16:39:05 pm »
ook zou ik graag het onderstaande standaard in een nieuw topic willen hebben... (hoeft niet perse, maar is wel makkelijker om die dingen niet te vergeten)

weet niet of dit mogelijk is?

Materiaal:
Afmetingen:
Gewicht:

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2014, 16:56:39 pm »
Hoi coinmaster, kan me helemaal vinden in deze topic. Denk dat als je zo gaat werken dit een meerwaarde is voor het forum. Tevens wellicht nog een tipje. Misschien kan de moderator na een kloppende DTM de betreffende topicnaam aanpassen en verplaatsen naar de juiste rubriek? Daarmee hou je volgens mij het forum zuiver en overzichtelijk.

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2014, 17:07:22 pm »
Daarmee hou je volgens mij het forum zuiver en overzichtelijk.
klopt ;)

een tipje. Misschien kan de moderator na een kloppende DTM de betreffende topicnaam aanpassen en verplaatsen naar de juiste rubriek?
daar gaat veel werk in zitten denk ik. denk dat de topicstarter zelf verantwoordelijk moet zijn voor de naam. het verplaatsen moet wel door een moderator gedaan worden (dat alleen omdat je dat als 'gewoon' lid niet kan doen). weet niet hoeveel moderatoren er zijn, misschien dat er evt. meer moeten komen (1 of 2 extra ?) misschien is dat wel niet nodig, dat weet ik niet...


ook moet alles in de juiste rubriek geplaatst worden...

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2014, 13:51:31 pm »
met dit moet ik me misschien niet bemoeien, maar had dit al in een topic van creep gelezen en er is niks mee gedaan, dus wil ik er nieuw leven in blazen.... (in zijn plannen dan, niet in creep ;D ;D ;D)

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: toch dit even naar voren brengen (even lezen AUB)
« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2014, 13:51:31 pm »