*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Leuke verzilverde schoengesp  (gelezen 1385 keer)

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Leuke verzilverde schoengesp
« Gepost op: maart 27, 2014, 16:32:09 pm »
Deze leuke verzilverde schoengesp zojuist opgespaaid. Heb hem met water en een tandenborstel geprobeerd schoon te maken maar durf er eigenlijk niet te veel meer aan te doen. Iemand een idee hoe ik dergelijk verzilverde spullen netjes zuiver kan maken zonder het zilver aan te tasten? Ik denk zelf een schoengesp uit de 18de eeuw.

Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

laserman

  • Moderator
  • 1000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 1675
  • Het verleden is een motivatie voor het heden.
Re: Leuke verzilverde schoengesp
« Reactie #1 Gepost op: maart 27, 2014, 16:51:35 pm »
in jouw geval zit er nog te veel aanslag op de gesp. echter de tanden borstel is in dit geval te zacht om de aanslag te verwijderen. Wat ik zelf wel eens gedaan heb is de haartjes van de tandenborstel kort afknippen waardoor je meer druk kan uitoefenen.  Zelf heb ik goede ervaring met mijn dremel, koperdraad borsteltje (voorzichtig met beleid) in lage toerental ligt corrosie verwijderen  onder de stromende kraan. Vervolgens met polijstborsteltje de boel oppoetsen. Conserveren doe ik sinds kort met kristallijne was.

Met vriendelijke groet Laserman

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: Leuke verzilverde schoengesp
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2014, 22:30:50 pm »
Bedankt voor de tips laserman, ik ga van het weekend een rustig aan de slag om hem zuiver te krijgen.

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Leuke verzilverde schoengesp
« Reactie #2 Gepost op: maart 27, 2014, 22:30:50 pm »