*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Het Metaaldetecten in Zout/zee of op haar Stranden & in Zee/Zoet Water detect  (gelezen 1525 keer)

JozefHerman

  • Gast
   Het Metaaldetecten in  Zout/zee of op haar Stranden & in Zee/Zoet Water detectie.

                                                            inleiding  Uitrusting ;

Hiermee begin je eerst met een terdege uitrusting aan te schaffen  om te beginnen voor op een zandstrand heb je nodig  met  deze water-strand hobby een wat professionele onderwater Metaaldetector deze kun je kopen in elk prima bekend Merk zoals een Fisher/Tesoro/Garrett/Whites/Etc/Enzv  in deze Metaaldetectors heb je ook weer keuze uit

2 verschillende detectors met een elektronisch  aan gestuurde piep pulsen erin namelijk met een Analoge Metaaldetector en een Digitale Metaal detector deze zijn in vernoemde merken bij n Metaaldetector Dealer aan te schaffen zelf geef ik de voorkeur als  ik in de binnenlanden van Europa en in  een natuur zwemwater en op dit

zwemwater strandje ga  detecten neem ik altijd een Analoge onderwater Metaaldetector mede hier kan ik mee in t water en op t strand mee detecten aldaar, voor te gaan detecten in zoutwater in de zee dus daar geef ik de voorkeur voor een digitale metaaldetector de pulsinducktie deze vind ik persoonlijk er de beste in ook op een

zoutwater strand kun je daar mee op gaan detecten met deze ene metaaldetector  kun je ook naast de Digitale metaaldetector ook een analoge metaaldetector meenemen this namelijk zo op n strand daar kun je met de puls wel mee detecten maar dan moet je alles opspaaien hierin is bijna niet in te discrimineren in een zoek stand

met n Analoge Onderwater Detector kun je wel met deze het gevonden zilverpapier/trekringen of/of er in mede weg discrimineren op deze stand daarop dus als ik op vakantie ga bv naar Spanje toe en ga daar in t zeewater en op n strandje metaal detecten

neem ik altijd 2 dezelfde merken  Metaaldetectors mede mijn keuze is deze n White Surfmaster Analoge/
en n puls van Whites de Puls inducktion de PRO ernaast doordat  deze beide detectors dezelfde stelen hebben laat ik er altijd een complete piepsteel thuis  en neem er dan maar eentje van mee beide detectors hebben afneembare kastje passen op een en  dezelfde

complete steel dus ik wissel  de ene eraf komend vanuit de zee de puls eraf als ik op n strandje ga detecten dan zet ik t analoge kasje met de  zoekspoel erop ;nou wat heb jij nog meer nodig voor op het strand te gaan detecten namelijk

een schep/schop hier kun je 3 kanten mee in door te kiezen van een klein kinderschepje 20 cm lang 6 cm breed blad of een iets groter n Pionier schob 60 cm lang  15 cm breed blad  of met n langere houten steel een Tuinschop 1 meter lang met klein graafblad 18 cm breed bv n Steker genaamd bij

dit ijzeren schob blad  kun je zelf ook nog wat bewerken door deze met n electriesche slijptol deze er wat van af te slijpen en nog wat puntiger te gaan maken t ijzeren blad zo heb je minder kans dat je n item raakt met je schop dit voorkomt dus ook mede  op n akker of nu met t zoeken op een recreanten  strand beschadigingen aan een munt of sieraadtje

ook heb je nodig  voor in t water er iets uit deze bodem te gaan spaaien een Rvs oftewel Roest vrij stalen Waadschep ben er meteen verstandig in neem er eentje die bestaat uit 2 in elkaar gedraaide ijzeren delen demonteerbaar dus deze kun je telkens bij iedere zoekcessie  in of uit elkaar draaien daar heb jij veel plezier van ook als deze waadshop in je vakantie reiskoffer gaat ;pas deze vakantie  koffer op jou water hobby uitrusting goed  aan zorg dat je niet boven de wettelijke 10  kilo"s uit komt als je met n vlieg /busreis mee gaat  dit is wel te doen met alles er in ook je andere zomerse kledij

dan heb jij nog nodig voor in t zwemwater te gaan detecten of een droog duikers pak in de deze daar kun je zo met je kleren en al aan in t geheel  erna af ritsen en water dicht is ie klaar voor je water zoekcessie of je schaft er een gewoon  een nat  Duikerspak in aan word dan alleen met je zwembroek aan daarin te gaan is dus flink

fris met koudere dagen kies deze beide vernoemde dan  ook mede goed  uit hoe dikker het pak is door millimeters hoe warmer jij in dit duikerspak zit  ook is het fijn voor t door zoeken in t soms koude Nederlands klimaat van zomer om dan meteen deze te dragen met je hobby zoekdagen  naar de  koude aankomende herfst maanden met hun zwemwater plaatsen.

 voor in de warmere zomerse waters zoekdagen kun je ook een Surfpak  aan gebruiken en ook heb jij nodig met je voltallige  water/strand uitrusting een Waadpak voor als jij snel wil uit wisselen van keuze als je al in t water zit en bedenk neen hier ligt niets ik ga t strand afzoeken is dan sneller uit te trekken als een  nat duikers/surf pak

met een waadpak daar kun je ook al je zoekers kleren mee  in aanhouden doe altijd  bovenaan de rand van je waadpak een leren riem stevig aan trekken  in de laatste klik daarvan zodat als je ver t zwemwater in gaat en t daar steeds dieper gaat worden  er dan met n aankomende hack golf geen inlopend water in je waadpak loopt  of er daar dan in  bij kan bij wel en teveel daarvan ga jij op je kop staan met je beide benen in de lucht in je fijne zwemwater houd dan in dat je

dus met  jou kopie onder  water ligt als n grote levende dobber met  deze verkeerde onderwater houding hier is t wel van hoogste belang dat er altijd n zoekmaat bij aanwezig moet zijn met deze water zoekhobby
 
N AANRADER IS IN DEZE GA NOOIT MET N WAADPAK AAN  ALLEEN EN VER IN N ZWEMWATER DIT IS LEVENS GEVAARLIJK .

verder heb je nodig met alles in deze hobby uitrusting van in t water of op het land gaan detecten  n Buik tasje daar kun je al de kleinere op gepiepte water /strand vondsten dan in doen en goed in op sluiten
voor op het strand is ook n Rugzak aan te bevelen bij je uitrusting hier kun je dan alles indoen

A. voor de inwendige mens B .onder andere Reserve Batterijen -Vaseline  voor als je elektronisch kastje open /dicht moet door er batterijen in om te wisselen -droge doek -06 je verder wat jij denkt nodig te hebben voor op het zoeken op n groot lang en breed zwem strand

al deze hobby items kun jij allemaal aanschaffen bij deze Metaaldetector Dealer bevraag daar ook  altijd wat de beste aanschaf hiervoor nodig is ook goed is het te weten als jij n M.B.C.Forum lid bent dan n fikse korting op de aankoopspullen verkrijgt bij onze eigen Metaaldetector Dealer namelijk bij beide adressen ;
=========================================================================
Detector Plaza Amsterdam --Telefoon: 020 - 2600120--Mobiel: 06 - 2552 7050.
http://detectorplaza.nl/
Nieuwe Herengracht 61hs  . 
1011 RP  Amsterdam.
==========================================================================
Detector Plaza Uden--Telefoon 0413 - 25 95 97--Mobiel ;06 - 4432 4416.
http://detectorplaza.nl/
Breukrand 21.                           
5403 LG  Uden.
 =========================================================================
zelf heb ik een klein en handig boodschappen wagentje aangeschaft hier kan ik fijn in deze stevige shoppen zak die er daar op zit moeiteloos   alles in  kwijt al mijn nodige piepspullen tot mn waadschep met detector toe met dit kleine wandelwagentje dit scheelt me mooi in t gewicht en ja als ik alles zelf moest dragen, dit begint al vanuit je huis alles naar je auto toe  of

als je net aankomt bij n onbekende zwemplas en je moet nog eens n kwartier lopen voordat jij daar dan bij de ingang arriveert dan is er al  ver de lucht vooraf al uit , inieder"s dit boodschappen  wagentje kan ik ook weer fijn in mn auto opbergen  t gemak diende de mens dan.

Ook bij elke  andere  Metaaldetector Dealer kun je bijna al alles aanschaffen voor jou uitrusting van deze fijne water/strand hobby ook is dit   een gegeven met onze  Nederlandse hete en warme  Zomers puilen onze natuur zwembaden/zeestranden   dan behoorlijk uit   met deze vele menselijke aanloop erop  van o,a

zon aanbidders/zwemmers/dagjes  Recreanten die  daar  volop zitten te genieten met deze happetat  in t water en op de kant  het is een jaarlijks  terug komende en  onuitputtelijke bron van de vele die telkens terug kerende dagjes badgasten  en met hun verloren dingen zoals ;

munten/sieraden en zeer zeker ook t andere spul waaronder t bekende bierdoppen /trekringen/zilverpapier/etc/enzv de meeste persoonlijke kleinoden  die eindigen meestal  onder t oppervlak in  t  mulle en losse strand zand daarvan dit komt door de vele menselijke activiteiten op zo n strand gebeuren

van sommige van hen die smeren zn eigen helemaal in met zonnen olie deze  leggen dan even n sieraadtje op n handdoek en vergeten deze dan weer aan te doen pakken erna de handdoek voor n andere handeling en weg is deze ring

anderen zwemgasten verliezen ook weer  iets met hun aan en uit trekken van hun zwem  kledij /weer andere verliezen deze persoonlijke bezittingen met n strandspel en ga zo maar door in het water verliest men aak sieraden door dat t lichaam aldaar van  krimpt door t zwemwater 

mede daardoor dat hun vingers  waaraan deze ring toch al losjes zat verloren gaat  ,ook word veel verloren door dat er vele n waterbalspel  gaan  doen met deze gooi en stop bewegingen gaan deze kleinoden ook eerder van jou vingers af ook deze kan n rol spelen van kleinoden verliezen in t water door

aankomende zee golfven of/of enja als je op n strand n munt verliest met t aankopen van n ijsje of patatje deze verdwijnt dan meteen in t losse strand  zand je vind hem daarom  ook bijna nooit meer terug of je moet n Metaaldetector achter de hand hebben dan wel

De gunstigste tijd om in t zwemwater of op n strand te gaan detecten is als de badgasten weer bijna geheel van het strand of uit t zwemwater verdwenen zijn en huiswaarts gekeerd  zijn of direct een dag erna daar dan terug gaan  ; je moet dan wel zeer vroeg uit je veren zodat als je er bent niemand je kan hinderen en fijn door kan detecteren.

 deze is ook gunstig  en te doen op n regenachtige dag naar een nieuwe zwemplas met strandje gaan  is dan daarop lekker rustig  een andere prima optie aan het einde van een zomer seizoen ernaast als de eerste herfst/winterstormen zich weer aanmelden en er weer zijn dan kan men goed een zeestrandje aandoen om deze uit te gaan detecteren waar liggen de meeste

interessante items zoals verloren geld/kleinoden deze zijn verspreid in de strandgrond of in t water en liggen dan meestal op de betere s"zomers bezochten strand plekken zoals rondom een Restaurant/strandpaviljoen  of rondom een Strand Speeltuin  gebied

mede is t ook aan te raden waar vele badgasten op hun ligstoelen of op n handdoek gelegen hebben op de hang/lig plekken  daar moet veel verloren zijn gegaan zoek deze daar dan ook  goed af en markeer deze plekken  door middel dan je zoekers spaai schob altijd waar jij voorheen al gelopen hebt dit kan wanneer je al lopend en zoekend de schob achter over de grond laat lopen in een van je handen hierdoor verkrijg jij een grote lange sleepstreep in dat strand zand

nog meer beste zwemwater plekken zijn ook meestal tegenover n Strandpaviljoen/Restaurant /en waar de vele strandstoelen hebben gestaan  of op de betere ligweide plekjes  /rondom waterglijbanen /speel toestellen plekken en daar dan in t water maar ook aan de kant en vergeet ook deze strand ingangen met hun openingen niet

 daarvoor en links en rechts ervan  deze waren op de hete zomerse dagen daarop altijd  t drukste bezet een gevorderde metaaldetector man kan bij deze vernoemde zoekstekken veeel  aan kleingeld of aan diverse verschillende  sieraadtjes aldaar op gaan vinden als deze er het eerste bij is

ook is het  prima zoeken (detecteren)als jij  op een zeestrand bent  waar Eb en Vloed heersen pak daarvan dan alwaar een  aantal uren  eerder  een stuk droog geraakte strandzand lijn van  is door het fenomeen van  het  Eb gebeuren deze water lijn  grenst altijd  aan hun  nat/droog grens gebied

  doordat  de zee ook vele metalen dingen zoals munten /sieraadtjes terug geeft aan het strand   mede door de aanrollende golven of door hun stroming ervan of n ander natuur fenomeen daar vind jij meestal deze terug gegooide water spulletjes op deze Eb water /droog zand lijn

onze Nederlandse Stranden hebben de laatste tijden nogal vele herfst/winter stormen mee gemaakt daardoor vind je op het strand landinwaarts ook vele metalen dingen meer het zand daarop heeft zich verplaatst door de wind

ook  bedoel ik hierin soms zijn er daar op die verwaaide door storm of door  flinke waterlozing  op deze stranden de vele zand  duinen mee  opgeslokt door de zee en  juist daar liggen ook rondom zo n grond weg geslagen  plek de vele oudere metalen dingetjes in de strandgrond doordat deze strand gronden  aldaar door de eeuwen heen met  vele mensen handen en met hun gezamenlijke initiatief  zo n  zand  duin weer werd opgehoogd   

ook kun jij als je met vakantie gaat naar de Middellandse zeeën waar t zoekseizoen aldaar gewoon door gaat in deze warmere gelegen streken en badplaats oorden in vergelijking met een  Nederlands badplaats gebied bij ons deze laatste zijn gebonden aan de vele  kortere zomers integendeel op de meeste Spaanse Stranden is t weer bijna altijd constant zomers

dus dat houd voor jou als hobbyist dan in hoe drukker t voorheen geweest is  in de zee of  op dat erbij liggend  strand hoe meer er daar moet liggen  zoal munten etc zeeer zekers is onze grootste  metaal detecting"s vijand te Spanje  of elders  deze Europese /Spaanse/Nederlandse stranden  die zijn zuiver gemaakt met hun schoonmaak Vrachtwagen machiene"s

al het strandvuil die deze  vele zomerse dagjes zonaanbidders /zwemmers/strandgasten hebben gemaakt en veroorzaakt met deze dag daarop zijn o,a   de vele lege flesjes van fris/bier/wijn/  blikje //toiletpapier/etensbakjes/insmeer flesjes/kapotte parasols/stuk gewaaide stoffen en achter gelaten windschermen  daar erop deze dan schoon gaan maken en letterlijk er gaan alles

uit te filteren met deze gemeentelijke schoonmaak vrachtwagen machiene"s deze zijn daar speciaal voor ontworpen en  gemaakt daarvoor waardoor er bijna geen metalen items munten /kleinoden niets meer in t zand nog achter blijft of nog erin  ligt ,

dit zie jij meteen als je op zo n Spaans strand vanaf n afstand nadert ;dan zie jij daar een heel net schoon gemaakt  strand  deze ligt er dan  geheel vlak en strak bij en is op de oppervlakkige wijze aldaar  geheel schoon gemaakt dit kan kilometers ver zijn

je ziet daarop op of in het zand nergens dan geen loop/graaf/voetsporen meer in te staan of andere sporen  in en op deze  net schoon gemaakte grote lappen van strand gronden  ook is het een gegeven wanneer het  zomers altijd druk is op de zee stranden te Spanje meestal er dan n bevuilt strand er daar zo n  3 dagen  bij ligt voordat ze t hele bevuilde strand gebeuren weer gaan reinigen daarop deze gaan ze meestal doen net voor t weekend en meteen   erna  dus met deze  grote    vrachtwagen strand schoonmaak machiene"s

hier nog n paar weetjes als je snel grote munten dus 1 of n 2 euro stuk of n dikken zilveren Ringen wil opspaaien en detecten draai dan jou Discriminatie stand veel hoger zodat de trekringen eruit liggen je pakt dan alleen de grotere dingen zoals vernoemd  doe deze vooraf zo uit proberen leg eerst een ronde of bijna vierkantig trekclipje ernaast n 1e eurs tuk op t strand zo gauw dat jij de trekring uitschakelt kijk dan of je metaaldetector de 1euro stuk nog pakt met n juiste instelling pakt hij deze 1 euro stuk nou aanlopen dan zou ik zeggen op dat strand

mn volgende Tip is deze als jij op n druk bezocht strand de discriminatie stand zo zet net over de alle metalen zoekstand laat je t zilverpapier liggen en pak je dan bijna alles de beste manier is deze ruim in deze gezochte banen altijd deze rommel op als je daar telkens weer op terug komt van de ene zomerse week naar de volgende zomerse week al zoekend dan heb jij daar in deze banen bijna al leuke items  in t strandzand zitten

nog n paar weetjes zoek in de zee zoutwater dus altijd met een Metaaldetector waarin een Puls Inducktion in zit daar mee heb jij vele malen meer beter resultaat als met n ander type metaaldetector ook is het een gegeven in een zoet water natuur zwembad daar zijn jou al vele andere water piepende zoekers in voor geweest zet je Discriminatie stand daar dan niet zo zwaar mee in doe net ietsje over de Al metalen zoekstand er in detecten

probeer ook vooraf thuis in welke Discriminatie stand jij ook nog n klein geschakeld gouden kettingtje  pakt of n klein halshangertje doe n paar lucht testen vooraf er mee zodat de water zoek praktijk dan beter uitpakt voor jou mn laatste Tip op n zee strandje zoek tegen n kant aan waar zo n vrachtwagen strandmachine daar net  niet bij kan komen ook onder de verhoogde paviljoen terras vlonders van  strand restaurantjes  daar kun je ook goede zaken mee doen nou beste water /strand zoeker inieder"s

Jozef wenst jou heeel veeel waters/strandjes succes toe  en laat je zoekschijf al rustig vanuit jou pols t werk doen zodat jij er dan er na goed van kan gaan genieten . www.jozefherman.nl
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
IK KEEK IK ZAG IK OVERWON BEN EEN MET JE METAALDETECTOR ENNE PLUK DEZE FIJNE ZOEKDAG.
=======================================================================
« Laatst bewerkt op: december 04, 2015, 12:09:02 pm door JozefHerman »

Munten Bodemvondsten Club Forum