*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Welke zoekersschotel wil ik onder mn eigen metaaldetector zetten en waarom  (gelezen 1043 keer)

JozefHerman

  • Gast
Welke zoekersschotel wil ik onder mn eigen metaaldetector zetten en waarom
« Gepost op: september 02, 2016, 18:46:23 pm »
                              WELKE ZOEKERSSCHOTEL WIL IK ONDER MIJN EIGEN METAALDETECTOR ZETTEN EN WAAROM .



Deze fijne Hobby begon voor mij n hele poos geleden in onachtzaamheid en dus niet gericht gekozen wilde ik een andere hobby gaan
uitoefenen doordat ik altijd al geinspireert was op oudere munten zoals nog deze voor de euro periode de guldens/kwartjes/rijksdaalders
dit fraaie oude geld had altijd al n beetje indruk gemaakt ik verzamelde ze zelfs in deze periode doordat ik ze destijds verzamelde en
 wel ns op verzamelbeurzen terecht kwam ontmoete ik daar een zekere Sjef

met hem over munten aan de praat geslagen vertelde hij me dat hij iedere zaterdag met een Metaaldetector op pad ging hij zei jij mag
wel ns meegaan met me nou dezelfde dag wilde ik meteen al n Metaaldetector hebben om met deze fijne hobby te starten bij n metaaldetector
dealer aangekomen destijds ergens in St Michielsgestel vertelde de eigenaar dat je ook pakken kon kopen deze kon je destijds gewoon zelf
in elkaar fabriceren  nou daar had ik weinig trek in want ik wilde meteen op n akkertje ergens van start gaan

mn keus viel toen op een Scope ik betaalde deze beste man en wist niet hoe vlug ik naar n zandvlakte moet om daar tding uit te proberen
na een weekend er aan gespendeerd te hebben was mn animo al flink geblust met al die niet interessante voorwerpen van ijzer

nogmaals contact telefonisch gezocht met deze Sjef deze vertelde me dat je met een metaaldetector ook  de discriminatie standen en de
sensitivitie moest gebruiken in zijn zoekersstand deze knoppen zaten wat verder als zijn On stand en dat de zoekschotel ook een heel goede
moest zijn hij vertelde me dat hij er meerdere zoekschotels van had voor zijn metaaldetector we maakte n zoekafspraak zodat ik kon zien;

wat de bedoeling was enja hoor op deze akker van hem vond ik al gauw een Duit(Munt)met mn eigen metaaldetector en niet meer zoveel
oninteressant ijzer was ik toen niet wilde oppiepen en hij vertelde zijn wijze raad over de zoekschotels zijn favoriet was een grote dichte
schotel van doorsnee 28 cm en ik mocht met deze zware detector n keer zoeken nadat ik wat meters gelopen had dacht ik meteen dit gaat mn niet
worden veel te zwaar


Nu vele jaren later en na vele zoektochten van mij zoek ik zelf heel veel met n dichte zoekersschotel waarom omdat deze nog veeel meeer
gevoeligt bezit om n metaal op te sporen door wisseling van n andere zoekersschijf er op te zetten van een open naar een dichte word de
zoekersschijf zeer belangrijk deze stuurd n bepalende elec volt  Frequentie in de grond om n voorwerp te detecteren(op te zoeken)

deze frequentie en de zoekersschijf geven de uiteindelijke diepte of gevoeligheid weer deze zoekersschijven is dus zeer van belang om te weten
waar jij voor kiest en aanschaft een weetje is hoe lager de frequentie 5 hertz of nog lager is hoe meer dieptebereik je verkrijgt en de detector
meer gevoeliger met bijgeluiden word mineralen/zout/ijzeroer/mest

persoonlijk geef ik de voorkeur met een metaaldetector van 18 hertz met  een zoekersschijf van 18 hertz te gaan zoeken op n akker/strand
dit houd in je vind meer edelmetalen o.a zilver ernaast  ga ik op een bekende voor mij akker eerst met een open zoekersschijf afzoeken en
erna met n

dichte van 18hertz zoekersschijf deze laatste heeft veel meer gevoeligheid om n niet te diep liggend voorwerpje opte sporen
en wel met goed resultaat enja open zoekersschotels deze heb je in verschillende grote's en dus in verschillende frequenties v,a 4/5/8,5/...18hertz

ook n gegeven is hoe groter een open zoekersschotel is hoe meer oppervlakte jij afzoekt en hoe dieper hij gaat ik praat hier nog steeds of akker/stranden dus geen middeleeuws vuilnisbelt daar kun je t beste overweg met n kleinere zoekersschijf tevens Om grote voorwerpen op  diepere dieptes

 te kunnen detecteren is een must eentje van 36 cm of nog n  grotere zoekschotel aan te raden maar kijk ermee ook uit t eindelijke gewicht
word ook zwaarder dus je arm krijgt t goed te verduren kwa kilootjes mijn metaaldetector grootste zoekersschotel meet 35cm doorsnee op mn
 tesoro en op mn Xp deze meet 25 cm doorsnee
jammer vind ik het dat de Deus van Xp -detector nog geen dichte zoekschotel op de markt heeft.

Verder er zijn 2 verschillende type*s in de handel te kopen namelijk --*-- De concentrische zoekschotel--*-- De WIDE Scan of 2 D zoekschotel
met aanschaf van deze verschillende type*s zoekersschijven hun werking ervan kan de metaaldetector dealer samen met jou vereiste n
akker/vuilnisbelt/strand/bos/etc/enzv.t beste uitleggen

===================Succes van www.jozefherman.nl  met jou nagedachte en gerichte aanschaf Zoekersschotel ===========
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2016, 23:53:34 pm door JozefHerman »

Munten Bodemvondsten Club Forum

Welke zoekersschotel wil ik onder mn eigen metaaldetector zetten en waarom
« Gepost op: september 02, 2016, 18:46:23 pm »