*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Een persoon heeft me n email gestuurd verzoek determinatie percusie Pistool  (gelezen 1491 keer)

JozefHerman

  • Gast
Een  persoon heeft me n email gestuurd verzoek determinatie ivoren Percusie  Pistool,

JozefHerman

  • Gast
Re: Een persoon heeft me n email gestuurd verzoek determinatie percuss Pistool
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2018, 17:47:55 pm »
als eerste wil ik vermelden dat er een vuursteenslot ingezeten heeft deze werden toen de percussie wapens uitgevonden werden bijna allemaal omgebouwd naar Percussie munitie  ernaast n percussie huls (Cap) was n flinke verbetering om
beter n wapen te gebruiken als met vuursteenslot bv met regen  functioneerde het vuursteenslot wel ns niet :
ook met deze Percussie wapens werd nog steeds n loden balletje er in  er in gestopt  tesamen met de kruitlading en met de pompstok aangestampt om het dan af te vuren  naar zijn doel.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Als uitvinders van het slaghoedje worden de Schot Alexander Forsyth in 1805 of 1807 en de Londense wapenmaker Joseph Egg in 1815 genoemd. De slaghoedjes zoals door Forsyth uitgevonden waren bestemd voor gebruik met voorlaadgeweren van het percussiestelsel; men noemt deze slaghoedjes percussieslaghoedjes zie onderste foto
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
de huidige wapens bezitten Centraalvuur munitie daar zit in t midden van de huls n slaghoedje deze word doormiddel van de slagpin onstoken
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ik kom dan uit met dit   voorheen 17eeuws in orginele staat ivoren Vuursteen Pistool  huidig  (ivoren Percussie Pistool );op deze looke like*s n koppel,

 Koppel ivoren pistolen

Jacob Kosters (Wetzlar, Duitsland ca 1615 - 1689 Maastricht)
Ca 1650-1675. Ivoor, verguld messing beslag, ijzer, totaallengte: 48,9 respectievelijk 49 cm; looplengte 31,5, respectievelijk
31,6 cm; kaliber 13,2, respectievelijk 13,0 cm.
Inscriptie: Iacob Kosters a Maestricht op de slotplaat en EIN GROSER HELT en ZIGT INS FELD op de middenplaten.
Herkomst: collectie H.L. Visser, daarvoor in bezit van Dr Charles S. Hendricks. Verdere provenance onbekend.
https://mestreechtersteerke.nl/jacob%20koster.pdf
« Laatst bewerkt op: juli 30, 2018, 18:03:48 pm door JozefHerman »

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Een persoon heeft me n email gestuurd verzoek determinatie percuss Pistool
« Reactie #1 Gepost op: juli 30, 2018, 17:47:55 pm »