*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: lakzegelstempels  (gelezen 2259 keer)

Arran

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 88
    • http://www.battlefieldrelics.come2me.nl
lakzegelstempels
« Gepost op: februari 10, 2009, 01:39:12 am »
Hierbij even een foto van de zegelstempels die ik in een jaartijd vond hier in Zuid Frankrijk. Ze zijn van verschillende leeftijd, vorm en stijl, maar ik vind ze allemaal even interessant omdat ze in de directe omgeving gevonden zijn. De stempel met de initialen LA komt hier uit het dorp (bij kasteel gevonden), de andere vier vond ik een dorpje verder in de wijngaarden.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 14:01:08 pm door Attilax »

Jozef

  • Gast
Hallo Arran.
« Reactie #1 Gepost op: februari 10, 2009, 14:47:16 pm »
Wat ;

 Leuke hebben dingetjes die 18e--17--16e e eeuwse stempels zelf heb ik ns keer t geluk gehad
hem in t zilver te vinden .
En vooral de oudste rechts onder die ovale stamt uit ongv de 12e-- 14e Eeuw kan Kerkelijk
of uit een klooster stammen n interessant object als je deze omdraait zit er dan n lus cq draag oog
 strak op de stempel plaat ....als dit zo is isie oud bovenstaande ;uiteraard kan hij ook voor 40 %
van n huismerk afstammen heeft wel n geld boompje met hoefijzers erop ben benieuwt licht die
plaatselijke archeoloog is in omtrent de Ovale meende  te weten Arran dat jij die goed kon van
uit een vorige inzending naar ons ff email fotootje naar hem sturen ja trouwens de ene met
die ridder  en t schildje De meest rechtse en die met dat sterretje in t midden
met vorige erbij doorsturen dus 3 in totaal zelf ben ik van oordeel dat die 2 laatste  bij het  kasteel aldaar horen.
Ja die met de schaar erop en die met de letters A. L. is van Huismerk ( Gilde-notaris) houd ons hier arme
 zoekers van velen  schrale akkers op de hoogte van dit gebeuren .

Grt ;Jozef enne Panse en Piepse zit er zelf ook af en toe aan te denken ....?

Arran

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 88
    • http://www.battlefieldrelics.come2me.nl
Zegelstempel
« Reactie #2 Gepost op: februari 10, 2009, 15:53:22 pm »
Bedankt voor de info Plato. Ik heb me hier laten vertellen dat het boompje een olijfboom is, met twee vogels erin (getrouwd). Er is veel interesse in, heb ook al biedingen erop gehad, maar ik weet nog niet of ik ze weg doe.
Hierbij nog een close-up.
Grtz vanuit Zuid Frankrijk.





« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 14:01:29 pm door Attilax »