*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: had nog n op een stenen Speer kop (n puntig voorwerp)lijkend ding maar is dat  (gelezen 859 keer)

JozefHerman

  • Gast
zo  had nog n op een stenen Speerkop lijkend ding maar is dat zo kom m niet laten liggen
11cm lang x dikste punt 5.5 cm breed
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2019, 16:42:31 pm door JozefHerman »

JozefHerman

  • Gast
Re: had nog n op een stenen Speer kop (n puntig voorwerp)lijkend ding maar is dat
« Reactie #1 Gepost op: januari 03, 2019, 16:43:15 pm »
de laatste foto

keioloog70

  • Moderator
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 379
Re: had nog n op een stenen Speer kop (n puntig voorwerp)lijkend ding maar is dat
« Reactie #2 Gepost op: januari 03, 2019, 19:51:44 pm »

Mij lijkt dit niet het best denkbare begin van een nieuw vondstenjaar. Het stuk is niet van vuursteen, maar van een veel zachtere soort kalksteen. Ik kan er ook geen duidelijke bewerkingssporen aan ontdekken, dus kan ik het alleen zien als een natuurlijke toevalsvorm.
Nu is het natuurlijk geen vereiste dat artefacten van vuursteen zouden moeten zijn gemaakt. De laatste jaren ben ik herhaaldelijk geconfronteerd met bijvoorbeeld artefacten gemaakt van basalt. In het algemeen zijn dat juist de oudere exemplaren, vaak van meer dan 100.000 jaar. Het is altijd beter een stuk aan te melden dat de toets van de kritiek niet kan doorstaan dan goede stukken te laten liggen met de gedachte: "Het zal tóch wel niks zijn".

Keioloog70

JozefHerman

  • Gast
Re: had nog n op een stenen Speer kop (n puntig voorwerp)lijkend ding maar is dat
« Reactie #3 Gepost op: januari 03, 2019, 21:05:03 pm »
Weer wat bijgeleerd Keioloog Mercy