*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Decoratief stuk?  (gelezen 913 keer)

Joost.r

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 76
Decoratief stuk?
« Gepost op: augustus 28, 2019, 16:01:14 pm »
Deze kwam ik nog tegen tijdens het schoonmaken van vondsten die ik jaren geleden heb gedaan. Een koper voorwerp dat vermoedelijk aan de voorkant volledig was verguld. Verder lijkt het te zijn afgebroken aan de bovenkant. Aan de platte achterkant te zeggen neig ik naar een voorwerp dat ergens tegen aan heeft gezeten als decoratie. Kan iemand mij misschien iets meer vertellen?

JozefHerman

  • Gast
Re: Decoratief stuk?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 28, 2019, 17:18:57 pm »
Joost ik ga er voor 99% vanuit dat het een verguld fragment is van deze complete betreft namelijk een 17/18eeuwse
Riemhanger voor een Degen /Sabel in te haken en deze vind je met de regelmaat in fragmenten of dikwijls in perfecte hele staat ernaast je heb ze in verschillende Type"s en afmetingen..
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2020, 23:15:15 pm door JozefHerman »

Joost.r

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 76
Re: Decoratief stuk?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 28, 2019, 18:11:05 pm »
Goh, bedankt Jozef! Toch een leuk dingetje om te vinden.

Jozef.

  • Global Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 15386
    • http://www.jozefherman.nl
Re: Decoratief stuk?
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2020, 23:14:51 pm »
meteen toen ik deze 17/18eeuwse Riemhanger vond dacht ik hee
er zijn er toch meerdere looke like van gemaakt bij
mij is alleen t goud verguldsel eraf gesleten in de grond.
Voor een interessante Archeologische Bodemvondst is het beter deze meteen aan te melden bij het Archeologische Onderzoek Centra de PAN- https://www.portable-antiquities.nl/pan/#/public/about - je verkrijgt daar terdege info & determinatie van het gevonden voorwerp, het-email is pan.fgw@vu.nl

=-->hier doen we dan wel nog het voorwerk van de diverse items in onze vele Rubrieken.

Groetjes Jozef