*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;  (gelezen 1172 keer)

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;
« Reactie #15 Gepost op: februari 27, 2020, 07:54:58 am »
o.k Soldaat je vraag was dat er ook dezelfde 19eeuwse ophangingen bestaan op een religieus voorwerp
het zij een medaillon of een kruis en dat klopt er zijn div ophangen gelijk op de oude versies geënt

en men kan ook de vraag stellen hoe werden ze gedragen namelijk deze  n hals medaillon
of een Aanhanger n halsmedaillon werd om de hals gedragen aan n hals kettingtje n aanhanger


werd ergens opgespeld waarom is er dan verschil als je bij  de 1e foto n medaillon of een kruis zou hangen kettingtje zou hangen om je hals dan stropte t medaillon van alle kanten maar door er met het hangoog  een klein ringetje op te

bevestigen kon deze vrij bengelt aan weerskanten bekeken worden nu een Rozenkrans had men in zijn hand

dus ik denk toen wij met zn allen iets aan onze halskettingen n kruis of een medaillon gingen hangen kozen we voor t gemak


  wel tot nu worden de oude medaillons  gekopieerd dus lijken ze op een echte ;niet waar dus
om de oude Kruizen en oude 17/18eeuwse aanhangers te herkennen kijk dan naar de ophanging de 

schacht deze is langer en loopt taps toe namelijk van boven naar beneden toe en is geheel anders als die jij hier toont aan n Rozenkrans periode 19/20e eeuws  die werd in de handen gehouden en zat in een doosje

voor mij en vele andere kijken eerst naar de patina en dan naar de ophanging en concluderen
daar een goede DTM op

en uiteraard zijn er nog vele andere die hierover bespreekbaar zijn .
ik wou ook enen aantonen dat wat vaak beweerd word als het oogje dwars er op zit dan word veel gelijk gezegd dat het oud is maar dat wil dus niet altijd wat zeggen heb ook een wandelmedaile die niet oud is waar het oog dwars op zit maar ik wil hier natuurlijk niet mee zeggen dat jou hanger niet oud is want dat is hij zeker vind het een mooi stukje

Jozef.

  • Global Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 15372
    • http://www.jozefherman.nl
Re: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;
« Reactie #16 Gepost op: februari 27, 2020, 10:22:34 am »
dan verschillen we goed van mening kwassie over de juiste ophanging van echte
oude Kruizen en Medaillons en zekers de mijne is n leuke maar dat
 vond ik van de jouwe ook op naar de volgenden.
Voor een interessante Archeologische Bodemvondst is het beter deze meteen aan te melden bij het Archeologische Onderzoek Centra de PAN- https://www.portable-antiquities.nl/pan/#/public/about - je verkrijgt daar terdege info & determinatie van het gevonden voorwerp, het-email is pan.fgw@vu.nl

=-->hier doen we dan wel nog het voorwerk van de diverse items in onze vele Rubrieken.

Groetjes Jozef

soldaat

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 466
Re: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;
« Reactie #17 Gepost op: februari 27, 2020, 12:16:53 pm »
dan verschillen we goed van mening kwassie over de juiste ophanging van echte
oude Kruizen en Medaillons en zekers de mijne is n leuke maar dat
 vond ik van de jouwe ook op naar de volgenden.
gaat hopelijk weer lukken de volgende ze blijven leuk die oude hangers en kruisjes de zilveren en bronzen de aluminium heb ik weer iets minder mee

Jozef.

  • Global Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 15372
    • http://www.jozefherman.nl
Re: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;
« Reactie #18 Gepost op: februari 27, 2020, 13:07:05 pm »
 t vinden ervan is altijd voor mij apart ernaast hopelijk gaat t minder regenen
in de komende weken dan ga ik ook weer op het speurders pad
dit keer ga ik op Romeins maar dan moet t eerst ff gaan drogen de akkers.
Voor een interessante Archeologische Bodemvondst is het beter deze meteen aan te melden bij het Archeologische Onderzoek Centra de PAN- https://www.portable-antiquities.nl/pan/#/public/about - je verkrijgt daar terdege info & determinatie van het gevonden voorwerp, het-email is pan.fgw@vu.nl

=-->hier doen we dan wel nog het voorwerk van de diverse items in onze vele Rubrieken.

Groetjes Jozef

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Un petit zilveren Heilige aanhanger ;
« Reactie #18 Gepost op: februari 27, 2020, 13:07:05 pm »