Wat is Tummelen daar gebruik jij een elect machientje voor genaamd Tumbler ik zet hier wat foto"s
op voor wat men of jij daarvoor nodig heeft munten tummelen kan jij op vele manieren doen
daarvoor heb dan een rubberen trommeltje nodig voor hetgeen jij zuiver wil gaan maken dus
stel ik doe allemaal rood koperen munten en niet andere metalen erbij of t moet altijd zijn
rood koper bij rood koper dus daar mag dan ook geen messing bij of enig ander metaal
in dit geval check eerst op de rand van de munt/item welk metaal hij bezit als dat gebeurd is en stel je wil
40 muntjes gaan tummelen doe daar dan eerst je munten in het rubberen tonnetje vervolgens vul je
deze af met roestvrijstalen ijzeren plaatjes wat je hier als voorbeeld ziet de rest vul je af met
n scheut ammoniak en n scheut reinigings middel genaamd Wc eend dan vul je de rest af met
kraanwater de bovendeksel sluit je af met de deksel met rubberen rand en met ronde plasticke moer en
als men met gebruik gaat nemen zet ik altijd n tijdschakelaar er tussen voor lijkend mooie vuile munten
waarvan je nog n duidelijk stempel slag ziet tummel ik 15 minuten deze zuiveren haal ik er vast uit de hardnekkige
vuilen Munten laat ik langer tummel ongeveer telkens kijkend om de 30 minuten langer en dit proces
telkens herhalen dat ze weer goed toonbaar zijn menige zoekers experimenteren zelf met of
ze er roestvrij stalen plaatjes in doen of ze het met kleine kiezelstreentjes of zilverzand doen
voor jou de keus om als t vriest je vrouw lekker in de keuken in de weg te gaan staan en kijken wat voor jouw de beste keus word hierin heb ook al vernomen dat sommige droog tummel met perzik pitten of pruimen pitten .
zelf kan je het ook in elkaar monteren men nemen een klein elect vlees snijmachientje en zet daar de tummel deksel
vast o.a met een pvc sluitings deksel doos .
verder je wilt deze Tumbler Machine via je internet aanschaffen dat is dan nr 1 dan komen er de kleine en grote rubberen Tonnetjes bij kan trouwens ook alleen met de kleine en daarnaast komt navenant de grote van jou net aangeschafte rubberen Tonnetje daar moet dan deze vernoemde roestvrijstalen plaatjes bij of jou lang uitgeplozen extracten bv zand /kiezel of andere aardse producten je kan deze kopen bij bijna elke Metaaldetector dealer wat ik destijds ook gedaan heb echter met mn zilversmid cursussen kwam ik in contact met de Steenarent woonachtig met zijn winkel te Eindhoven in Strijp namelijk die verkocht ze ook 2e hands en dat scheelt n flinke slok op n goed borrel
ja en dan Peter wat en welke Metalen kan ik dan allemaal gaan tummelen o.a Munten /Voorwerpen/Sieraden etc dat praktisch allemaal o.a ; goud/zilver/messing /koper
echter alles gaat in een in het rubberen tonnetje maar wel alles van hetzelfde metaal anders gaan er vervelende verkleuringen inzitten bij sommige die jij en ik er niet in wil hebben zitten ennnn ==---->mochten er nog gegadigden in deze zaal zitten dan kunnen ze misschien nog iets van toegevoegde waarde hier bij deze Topic invullen