*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Vraagje Hans is dit toevallig n Meteoriet ?????  (gelezen 1977 keer)

Jozef

  • Gast
Vraagje Hans is dit toevallig n Meteoriet ?????
« Gepost op: januari 11, 2012, 10:47:28 am »
Had deze op een van mn akkertje deze zwarte vreemde zware steen met allemaal lagen erin
maar wat is t geen maalsteen dat weet ik zekers



« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 18:47:47 pm door Attilax »

hans44

  • Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
re
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2012, 21:58:28 pm »
Meteorieten kunnen zeker gelaagd zijn.
Maar de buitenkant is anders door smelten.
Indie hij later afgerold zou zijn, zie je niet de platte zijden.
Gelaagheid komt bijvoorbeeld bij jaarlijke afzetting van klei, eva.
later wordt dat bv weer geplooid enz in de aarde.
Belangrijk is , slaat het aan met de detector.
IJzer in niet geroeste vorm, komt op aarde alleen voor in meteorieten.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2014, 18:48:00 pm door Attilax »

JozefHerman

  • Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2012, 22:20:39 pm »
Neen Hans ;

deze is n oogvondst van mn laatste romeinse zoekseccie akker alleen vond niks romeins schijnbaar die dag enne  heb m vandaag n dag erna zn vondst onder mn detector gehad en  deze is muisstil dus geen metaal piep

en ja hij viel me gisteren op in zijn zand omgeving door  de op deze zwarte  zware steen waarvan de  lagen gestapeld zijn  van deze  steen ,vandaar en ja wat me vanmiddag  ook opvalt er zit onder dit rare steentje een  inprint die in zijn laag gestrikt zit ,onder de laatste foto dus de  iets vlakkerre geruwde onderkant zit n soort groot (wit ?gaas dingetje ?) raar he ook begrijpelijk kan

zijn is  deze n huidig gevormde steen  met gesmolten plastick erin bv Hans of ....? of n verhitten steen die op stuk plastick viel toevallig ??? en ja heb jij ooit n steen gezien met deze uitgewaste horizontale steenlagen erin en ja waar zou ik dit stuk steen kunnen toetsen op herkomst ervan zelf ken ik nu n beetje t verschil tussen oerknal & normale gevormde stenen en abnormale gesteente waarvan ik nu deze inraam.

en ja zoekers  ga er maar geheid vanuit dat de regen van de laatste tijd goed alle oppervlakte objecten de laatste tijd heeft schoon gewassen van de bovenlaag dus deze vallen nu op de vele oogvondsten liggen te wachten op het plukken ervan o.a.  latenè kralen--en ronde onronde vormen van items

die kan men nu juist beter vinden  op dezelfde dag als deze mn marmerbal gevonden een topic verder alhier.

hans44

  • Moderator
  • 2000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
Re: Vraagje Hans is dit toevallig n Meteoriet ?????
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2012, 08:32:10 am »
Dat witte is een fossiel. Een var. op de Tenella, (Mosdiertjes, die in zee leven.
Dat de steen vervorm is is volkomen normaal in de natuur.
De aarde is steeds in beweging, beroering; Lagen worden verbogen, soms opnieuw omgesmolten enz.
Er is niets byzonders aan deze steen en zeker is het geen Meterioliet.
Maar blijven zoeken Jozef. Een steen met gouderts kan ook enz.

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Vraagje Hans is dit toevallig n Meteoriet ?????
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2012, 08:32:10 am »