Metaaldetectors bij Detector Plaza

We bieden alle leden van dit forum een korting van 5% op ons assortiment.
Om de korting te verzilveren gebruikt u tijdens het afrekenproces
de volgende kortingscode: MBCKORT5
Nieuwe artikelen (introductie of beperkt leverbaar), Accessoires of
Aanbiedingen (bijv. artikelen waarbij gratis
accessoires worden gegeven) kunnen hiervan worden uitgezonderd.

Auteur Topic: Groeten vanuit France!  (gelezen 684 keer)

Arran

• 50+ Berichten
    • http://www.battlefieldrelics.come2me.nl
Groeten vanuit France!
« Gepost op: februari 19, 2012, 01:57:57 am »

Vandaag was de eerste warme dag van het jaar, heerlijk zonder jas kunnen zoeken, en ik denk dat de temperatuur in de zon tegen de 20 graden was vandaag.
M'n neef een belletje gegeven en we zijn samen met zijn vriendin lekker wezen zoeken. Eerste stek was waardeloos, een Double Tournois, dus snel doorgereden naar een andere stek een stukje verderop.
Verleden jaar had ik al een wijngaard zien liggen net onder een Romeins oppidom (goed gespeld?).
Al snel kregen we door dat er al goed gezocht was; lange banen zonder signaal, en veel opgegraven rommel tussen de wijnboompjes. Nu kan men simpleweg niet alles afzoeken, dus de moed niet opgegegeven. Na enkele minuten begonnen de signalen te komen, en zagen de muntjes weer het zonnelicht na eeuwen in de grond te hebben gelegen.
Na een uurtje hield m'n neef het voor gezien, hij ging met zijn vriendin de kroeg in in het dorpje waar we zochten, ik heb nog een half uur doorgezocht.
Mijn vondsten waren een tien-tal munten, waaronder een keer zilver (Napoleon), een Louis XIV, Louis XVI, twee Romeinen en wat andere zooi, een broche, een naairing, een vingerhoed en een gesp.
Op de weg naar huis zag ik toch wel twee gasten lopen met een detector op nog geen 500 meter van waar wij gezocht hadden! Door een heuvel hadden ze ons niet zien lopen, maar ik ben wel gestopt en heb een praatje met ze gemaakt.
Bleek dat ze daar al 15 jaar lang zoeken, en dat de wijngaarden daar van hun familie was (ik had nooit echt toestemming gevraagd, maar nu weet ik wie de eigenaar is, en die ken ik goed).
Zelf woonden ze in Rivesaltes, zo'n 30 km verderop. Aan mijn Frans hoorde ze gelijk dat ik geen Fransman was, en toen vroeg er opeens eens schoorvoetend; ben jij die Hollander die overal zoekt?? Euh, ja dat zal ik dan wel zijn. Hahaha, ik begin hier al een bekendheid te worden, ze hadden al de wildste verhalen over me gehoord.

Arran

• 50+ Berichten
    • http://www.battlefieldrelics.come2me.nl
(Geen onderwerp)
« Reactie #1 Gepost op: februari 19, 2012, 02:03:28 am »
Maar goed, ze vertelden dat ze dus al 15 jaar daar zochten, maar dat de mooie jaren wel voorbij waren. Toen hun begonnen vonden ze om de meter een munt, dt is nu dus wel anders. Daarbij wordt deze hobby ook in Frankrijk steeds populairder, en het lijkt wel of iedereen aan het zoeken geslagen is. Hebben jullie eigenlijk nog wat gevonden vroeg ik? Ja, een Double Tournois. Man, daar heb ik er thuis wel 2000 van! Ze lachten als een boer met kiespijn. Maar jij gaat zeker ook vaak zoeken? Euh ja, zo'n 3-4 keer in de week. Ja dan krijg je dat.
Ik wenste hun nog veel geluk en ben verder gereden. Morgen gaan we met een man of 4 zoeken in een ander dorpje, ik plaats dan alle vondsten, ook die van vandaag, nu gaat dat even niet omdat de camera batterij leeg schijnt te zijn volgens de vrouw.
Wordt dus vervolgd!
Groeten vanuit zonnig Zuid Frankrijk!!! Arran.

Kadan

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #2 Gepost op: februari 19, 2012, 12:52:52 pm »
Leuk verhaal Arran.
Heerlijk als de lente weer iets van zich laat zien. Kijk er echt naar uit.
Gisteren even weggeweest en zieknat geregend door de miezerregen. De hele middag door.
En ook bij jou wordt het minder dus, hoor hier ook van zoekers dat de vette jaren voorbij zijn.
Tja ik ken niks anders dan zoals het nu is. Heb ooit 1x een zoekmiddag afgesloten met mijn zakken goed gevuld.
Had ik nog nooit meegemaakt, en daarna ook niet meer jammer genoeg.
We doen het er maar mee. Ach lekker zoeken in een lekker zonnetje in de omgeving zoals bij jou daar, daar kan niks tegen op.
Succes morgen met zoeken.

zandhaas

• Gast
(Geen onderwerp)
« Reactie #3 Gepost op: februari 19, 2012, 14:12:30 pm »
hahaha, duiken ook daar de recessie-schatzoekers al op!? :lol:

wat een vondsten weer, ik ben erg benieuwd naar de foto's.
wat Kadan al zegt, die bulken prachtige vondsten die jij vind ken ik niet en zal ik wel nooit leren kennen. maar we hebben zoiezo een prachtige hobby.

Naar Boven