*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet  (gelezen 3765 keer)

JozefHerman

  • Gast
Kreeg ;

in mn Mailen een aanvraag herkomst en -en of we ook een oud Vuursteen zwart kruit  Pistolet konden Taxeren nu het gaat om n grote 50cm lang Pistool en zoals ik gekeken heb is dit dus echt groot kwa Pistolet wat ik me van zoiets n pistolet eraan  herinneringen kan is heb t  ergens pas geleden  gezien  op de T.v  dit  soort gelijk wapen

in de Film & Klassieker van Russel Crowe Master and Commander exact t zelfde Wapen ----- ja kwa Determinatie  bevat dit Item vele Meester Keuren op de Slotplaat - Loop -Kolf -etc waarvan eentje de maker is schijnt er staat namelijk t woord Tower in

graag jullie kennis kwa herkomst en wat zijn Keuren inhouden en wat zijn prijs is enja hoe meer Keuren erin
hoe meer de waarde denk ik ???;

in de vlg Topic de rest v.d Foto"s

 
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2014, 08:51:05 am door Attilax »

JozefHerman

  • Gast
Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #1 Gepost op: juli 18, 2012, 11:39:23 am »
Hierin ;

nog wat meer te zien kwa Meester Keuren op de Slot plaat -een gekroond Wapen met daarin de letters G.R en wat  Keuren boven op de loop staat Tower en 2x Keuren Loop - Hout merk op de Kolf graag alle toegevoegde waarde aan info kwa documentatie  toevoegen ;
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2014, 08:51:41 am door Attilax »

hans44

  • Ere Lid
  • 2000+ Berichten
  • *
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #2 Gepost op: juli 18, 2012, 19:30:42 pm »
Ik heb bij dit ding een beetje twijfel. Dat wapen: De kroon-Duitse rijksappel.
Dam komen 2 stempeltjes Franse Lelies; Daaronder GB Great Britain,
Kan natuurlijk een maker zijn.
Alles is met losse poinsoenen gedaan. ook de romdjes van de kroon.
Vaak zijn deze pistolen gerenoveerd, maar dit gaat m.i. te ver.
Ik ben uiteraard geen deskundige op het vlak van de militairia,
dus sit is mijn voorlopoge bevinding.
Foto een iets variatie soortgelijk 1780. (Tax uit 1987).
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2014, 08:51:51 am door Attilax »

Piscator

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 188
Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2012, 19:45:48 pm »
TOWER FLINTLOCK SEA SERVICE PISTOL
Britse marine Royal Navy Circa 1780-1800.
"GR" (King George III)

Dit is de lange versie 12 inch.
Als het een antieke is zal hij rond de 2500 dollar zijn,
als het een replica is is hij rond de 300 dollar.

.580 bore diameter, 12" round barrel with Birmingham proofs. Flat lockplate and hammer with Tower markings on the back of lockplate, crown with GR and large V with crown under pan. Belt hook with a 9 stamped in the rear of belt hook. Walnut stock with beaver tail behind tang; British markings in wood below beaver tail. Brass furniture. Circa 1780-1800.

Voor de merkje; zie de link in de volgende post
« Laatst bewerkt op: juli 18, 2012, 19:50:49 pm door Piscator »
PETER
>>  DeepTech Vista Smart  <<

>>  Minelab Equinox 800    <<

Piscator

  • 150+ Berichten
  • ****
  • Berichten: 188
PETER
>>  DeepTech Vista Smart  <<

>>  Minelab Equinox 800    <<

JozefHerman

  • Gast
Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #5 Gepost op: juli 18, 2012, 20:14:19 pm »
Ja;

Wat ik eruit gehaald heb is deze het schijnt dat de Tower van London dit Pistool in bewaring heeft gehad
en getest vandaar de benaming Tower erop en de 2 Meester Keuren achter op zijn loop houden in om te kijken of de loop bestand was tegen t  ontplofte Kruit druk gewoon met zn normale portie 1 uitgemeten maatje zwart kruit met  een loden

Musketkogel deed men erin als deze daartegen bestand was en de loop nog goed was werd de 1e Keur erin geslagen de 2keur die er n beetje verder opstaat kreeg hij met n dubbel  maatje geen zwart kruit maar nog erger Nitro erin was deze ook tegen de druk bestendig dan kreeg hij de 2 Keur op zijn loop ;de hout Keuren die op de Kolf staan was van de eigenaar dus Officier en zijn Compagnie onderdeel

Dit Pistolet was vroeger  een vroege 19 e eeuwse Brits Navy oversea Vuursteen zwartkruit Dienst Pistool wat onder de Officieren te boek stond als een Smootbore dat zegt al genoeg en heeft in t jaar 1800 en er voor en erna flink meegeschoten ook in de vele Napoleon oorlogen ----wat zijn andere Keuren inhouden zo ver ben ik nog niet tevens ja of dit nog te achter halen is ik hoop van wel ,

 ernaast ga van deze persoon uit hem goed kennende dat deze kwa financien geen vals pistool aanbied ter Taxatie alhier .

hans44

  • Ere Lid
  • 2000+ Berichten
  • *
  • Berichten: 2053
  • Verzamelaar munten en token tot 1600
Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2012, 20:07:43 pm »
En de degen? Heb de 2 merken bij elkaar geplaatst.
Het gebeurd ook wel een goedkoop exemplaar op te kuisen.
Die rondsjes van de kroon, zijn zeer vaag terwijl andere delen weer scherp zijn. etc.
Nogmaals, ik ben geen expert.

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Wederom een verzoek mail voor Taxatie deze keer n groot oud Pistool of Pistolet
« Reactie #6 Gepost op: juli 19, 2012, 20:07:43 pm »