*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: oudheid c-scope instellingen (analoog!)  (gelezen 2160 keer)

zandhaas

  • Gast
oudheid c-scope instellingen (analoog!)
« Gepost op: augustus 06, 2012, 14:29:51 pm »
zoals jullie weten zoek ik met een gevorderden fisher (digitaal), die ik qua instellingen en id geheel beheers.

maar, daarnaast zoek ik ook met een analoge c-scope MX.
ook van die ken ik de instellingen (disc & sens) al een heel eind, maar ik loop nog tegen de volgende vragen op;

de disc gaat van 1 tot 10, waarbij bij 5 de overgang ligt van ijzer naar edelmetalen.
tussen 2 en 5 is het groene gedeelte, geadviseerde "best performance".
vaak las ik de sens op 3-4 te zetten. echter las ik elders weer dat er geen diepteverlies zou zijn met sens tot 6 (= kleinfolie-bereik. daar zet ik hem alleen bij modern/recreatie/vervuild).

ik ben er nog niet uit waar ik de sens nou het beste kan zetten als ik zoek naar oud spul.
geeft sens op 3-4 écht de beste prestaties? of graaf ik dan teveel naar (kleiner) ijzer?
of kan de sens op 5 (dus alleen edel), zonder dat ik prestatieverlies krijg?

help!!! :-X

zandhaas

  • Gast
Re: oudheid c-scope instellingen (analoog!)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2012, 17:01:49 pm »
bump

niemand die analoog zoekt???

edwin666

  • 1000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 1683
  • wat hebben we toch een mooie hobbie....
Re: oudheid c-scope instellingen (analoog!)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2012, 19:32:09 pm »
hee zandhaas.. ik heb nog ouderwetse draaiknoppen op mn whites, maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik er nog niet heel veel,verstand van heb, ik heb m eigenlijk meestal op de fabrieksinstellingen staan, en dat werkt eigenlik best goed...
maar vraag me wel af hoe ik de prestaties ka verbeteren en hoopte eigenlijk middels jouw vraag wat te leren....
grtz edwin
zoekt en gij zult vinden....