*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: ik zoek een metaaldetector  (gelezen 15506 keer)

Kadan

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #45 Gepost op: september 22, 2012, 15:30:56 pm »
ow ok is je budget ineens 1000 euries? hahahaha.
F75 is een goede detector een zoekmaat van me had er 1.
En de M6 is ook een goede detector ik had zelf een DFX (lijkt veel op de M6) maar dat is zeker geen beginners detector.
Maar dat is zoals Edwin al aangeeft allemaal relatief het is namelijk maar een mening.
Ik hoop dat je eruit komt en dat je jezelf eerst goed laat informeren.

zandhaas

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #46 Gepost op: september 22, 2012, 17:17:45 pm »
vergeet ook niet, hoe meer instellingen, hoe meer er "verkeerd" kan staan ;)
en een dure kopen om hem in de standaard instellingen te zetten en daardoor als met een "simpelere" (lees: goedkopere) detector te zoeken vind ik zo'n onzin .....

"ik koop een dure Fisher F75, maar de instellingen zet ik als prestaties van een F2"
dan kun je net zo goed een F2 kopen :-*
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 17:19:46 pm door zandhaas »

leni1966

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #47 Gepost op: september 22, 2012, 17:36:36 pm »
Hallo mensen we zijn thuis gekomen met een White's M6 met dd schotel, we kregen er een schepje en tas etc etc bij dus heel netjes en de service was ook super.
Alles werd netjes uitgelegd en probeerde geen dure aan te smeren dus ben dik tevreden 8)



gr Leni

creep

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #48 Gepost op: september 22, 2012, 17:40:44 pm »
Goeie keus. Die pakt alles in de klei tot de kleinste dingen, is ook goed op bronzen draadfibulae, en gaat nog vrij diep ook.
Enige nadeel vind ik dat je de kast niet kunt hipmounten.




zandhaas

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #49 Gepost op: september 22, 2012, 17:58:51 pm »
prima keuze. een zoekmaat van me had die.
succes ermee, en ik zien je vondsten graag verschijnen :-X

overigens, ik kende eens een zoeker die in dort zocht, en er op zich niet zo heel veel vond.
dat was geloof ik omdat dort vroeger meer als een eiland was of door water omgeven of zoiets?

probeer het hier ook eens:
http://maps.google.nl/maps?q=dordrecht&hl=nl&ll=51.821721,4.58456&spn=0.028436,0.055189&hnear=Dordrecht,+Zuid-Holland&t=h&z=14
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 18:02:07 pm door zandhaas »

leni1966

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #50 Gepost op: september 22, 2012, 18:32:29 pm »
Dank je Creep, we moeten nog wel kijken hoe we hem in moeten stellen maar dat komt hopelijk wel goed maarre wat is hipmounten?

Bedankt voor de tip Zandhaas en de vondsten worden zeker gepost als ze er zijn :D



gr Leni

creep

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #51 Gepost op: september 22, 2012, 19:27:19 pm »
hipmounten is 't kastje om je middel hangen aan een riem, scheelt een hoop gewicht aan je arm.

Peer

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 945
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #52 Gepost op: september 22, 2012, 21:40:22 pm »
@ peer:hoezo is een detector langzaam? ligt er toch aan hoe snel je loopt??
grtz edwin

Langzame reactie snelheid .

edwin666

  • 1000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 1683
  • wat hebben we toch een mooie hobbie....
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #53 Gepost op: september 22, 2012, 21:53:03 pm »
nou de mijne reageert gewoon snel, of de reactie nou een seconde duurt of een halve maakt voor mij weinig verschil, ik heb toch geen haast ben met mn hobbie bezig dan he....
grtz edwin
@ leni goeie keus, alleen  moet ik je eerlijk bekennen dat ik niet zo voor de dubbele schijf ben, gaat ten koste van je diepgang....
maar de rest, ik ben er prima over te spreken...ben benieuwd naar je vondsten
grtz edwin
« Laatst bewerkt op: september 22, 2012, 21:55:27 pm door edwin666 »
zoekt en gij zult vinden....

leni1966

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #54 Gepost op: september 22, 2012, 22:31:06 pm »
Ik hoop dat ik wat vind,morgen ga ik hm uitproberen,vandaag brak het schepje :o,en heb een ander schepje bij een vriendin opgehaald,en maandag snel naar de winkel om een goeie schep te halen! ;D

dank je voor jullie reacties! en de hulp om een keuze te maken:-X

leni1966

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #55 Gepost op: september 23, 2012, 12:21:33 pm »
We zijn vanochtend ff het park in geweest en hebben toch nog wat gevonden al waren het alleen maar wat lipjes van blikjes en een halve sleutel toch leuk.
We doen eerst de standaard instellingen en als we het een beetje door hebben dan gaan we alles aanpassen maar dat is nou nog lang niet aan de orde.
We gaan er over een tijdje nog een bij halen voor mijn man zodat we allebei een eigen detector hebben want die vind het ook geweldig 8)



gr Ries

Kadan

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #56 Gepost op: september 23, 2012, 17:05:37 pm »
We zijn vanochtend ff het park in geweest en hebben toch nog wat gevonden al waren het alleen maar wat lipjes van blikjes en een halve sleutel toch leuk.
We doen eerst de standaard instellingen en als we het een beetje door hebben dan gaan we alles aanpassen maar dat is nou nog lang niet aan de orde.
We gaan er over een tijdje nog een bij halen voor mijn man zodat we allebei een eigen detector hebben want die vind het ook geweldig 8)



gr Ries

Daar heb je het al, het zoek virus ;)

leni1966

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #57 Gepost op: september 23, 2012, 17:07:51 pm »
Ja idd het zoek virus :Palleen ik baal nu om dat ik nu binnen moet gaan zitten,door die .....regen :-[

Coinshooter

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 478
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #58 Gepost op: september 28, 2012, 20:32:33 pm »
Succes met je nieuwe White's Lenie  :)

nou de mijne reageert gewoon snel, of de reactie nou een seconde duurt of een halve maakt voor mij weinig verschil, ik heb toch geen haast ben met mn hobbie bezig dan he....

Het gaat om de tijd die de detector (electronica) nodig heeft om te herstellen na een signaal.
Als je bijvoorbeeld over een ijzerdeeltje hebt gezwaait dan heeft de electronica een bepaalde tijd nodig om te "herstellen" om een volgend signaal te kunnen weergeven. Als er net in dit "gat" van herstellen een goed voorwerp ligt dan ga je dat missen.
Dit wordt bedoeld met de recoveryspeed van je detector. Sommige detectors zijn snel en sommige heel traag waardoor je dus meer gaat missen.
Met een detector met een lage recoveryspeed kun je dus het beste langzaam zwaaien om zo min mogelijk te missen.
Bekend zijn de recoveryspeed filmpjes van Norfolk Wolf. Daarin worden verschillende detectors getest op deze herstelsnelheid.

Groetjes,
Bas
« Laatst bewerkt op: september 29, 2012, 12:40:43 pm door Coinshooter »
Minelab Equinox 800 - XP ORX - Quest X5

creep

  • Gast
Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #59 Gepost op: september 28, 2012, 21:39:04 pm »
Klopt helemaal. Zie filmpjes rond 2 minuten

Snel:


En Langzaam:

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: ik zoek een metaaldetector
« Reactie #59 Gepost op: september 28, 2012, 21:39:04 pm »