*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: romeinsBacchus kopje  (gelezen 6342 keer)

johny

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 424
Re: romeinsBacchus kopje
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2013, 16:55:15 pm »
hoi Jozef
sorry ik had je moeten waarschuwen, het afkoken van munten voorwerpen met vaseline.
geef veel stank en rook, zeker is het niet tegoeden ,van je huis.
het is zeker aan te raden met een camping gastelletje een pan buiten het gebeuren te doen
maar het resultaat is wel oké
zorg er wel voor dat je munt of voorwerp zeker goed droog is van vocht,
het kan uiteen spatten, of dat je het overige vocht er niet uit kook en kans op brons rot blijft
bestaan
het drogen kan op de vensterbank of verwarming plaat
gr john ;)
een dag niet gezocht,is een dag niets gevonden.
leef vandaag en niet morgen.

johny

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 424
Re: romeinsBacchus kopje
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2013, 07:43:20 am »
hoi allemaal
gisteren mijn kopje terug gekregen van ResTaura, ik moet zeggen
dat deze mensen zeker hun vak goed uitvoeren.
ze hebben een goede en professionele samenvatting mee gegeven zowel op papier
en usb.
het gaat toch om een Bacchus kopje van mogelijk de 2/3 eeuw en vermoeden
betstaat dat het op een stoel/rijtuig de bok voor heeft gezeten
ze hebben ,t chemisch onder druk gereinigd
een scan gegeven voor breuken en samenstelling van het brons
het verdere oppervlakkig brons rot verwijderd en contouren beter zicht baar gemaakt
gr john
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2014, 09:43:03 am door Attilax »
een dag niet gezocht,is een dag niets gevonden.
leef vandaag en niet morgen.

Kampen

  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 281
  • Libertas Vita C(H)Arior Hobby is n kostbaar Bezit
Re: romeinsBacchus kopje
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2013, 12:37:02 pm »
Ja Johny

Zoals ik al eerder aangaf ik kwam erachter toen ik naar m'n IngBank kluisje ging om daar ik dacht n oude Dobbel te fotograferen ook voor n archeoloog daar trof ik deze er ook in aan Schimmelrot en zekers dat niet in de  lode Dobbel wat ik daar fotografeerde ernaast 
Wel ergens anders in het zeker zo verstandig om bij zo een zeldzaam stuk als dit van jou subiet naar je eigen streek

Archeoloog te gaan die weet daar raad in en wel bijna in alle interessante Bodemvondsten ook Johny heb ik voor jou alleen er n leuk piep verhaaltje in is al wel n ouwe hoor ik dacht hij hete geloof  ik Bax was wel n korte naam maar wel n uitstekende pieper maargoed de deze hij had er eens n zeer oude Hielbijl gevonden en in de deze daar zat hetzelfde in hij heeft m ook

Vakkundig laten behandellen en wel met n goed resultaat enja misschien kan jij m ook wel ----dezelfde had er ookn hele hoop van gevonden in n korte tijd maarja alles maar dan ook alles Johny kan in deze maar al te fijne Hobby.

Tenslotte nog er enen van die kwam ik n aantal jaren zelf tegen en deze hete weet ik zeker Rob deze zocht destijds met zijn eigen vader ik vroeg naar m wat hij gevonden had en zei toen op n paar duiten na en wat sloopijzer na had hij niets enja wat denk je ik had nog nooit zo n zuiver sloop &  en fraaie Hielbijl gezien als die van hem enja ook was t simpel geweest om deze meteen weg te zwiepen enne ikke ff later de deze weer ff lekker gaan op piepen enzekers als

Hij jou verhaaltje leest dan zal hij er misschien iets er bij vermelden hij had via mij deze schonen geloof ik naar Groningen ergens toe opgestuurd geloof was ook n Archeoloog erna had hij er mooie Hielbijl papieren erbij-------> maar dat stond in m'n eerste oude Forum_____ z'n naam die staat ongetwijfeld nu onder t M.B.C en wel nu onder t ledenbestand effine.

Ik weet nu als ik iets vind waar ik zelf terecht kan bij n echte Kenner met heel veel verstand . :-[

« Laatst bewerkt op: december 14, 2013, 14:57:39 pm door JozefHerman »
N Dag geen hobby hebben is n verkeerde !alle begin is moeilijk
Wees gegroet volgend jaar beter?

bux

  • 50+ Berichten
  • ***
  • Berichten: 50
Re: romeinsBacchus kopje
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2014, 20:35:14 pm »
prachtig zeg pfffffffffffffff

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: romeinsBacchus kopje
« Reactie #18 Gepost op: januari 20, 2014, 20:35:14 pm »