*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: 2 x boemspul in een week  (gelezen 1035 keer)

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
2 x boemspul in een week
« Gepost op: december 31, 2013, 11:05:08 am »
Hoi allemaal,
Ben nu enkele maanden bezig met deze mooie hobby. Zoek voornamelijk op akkers en had niet verwacht om boem spul tegen te komen daar. Afgelopen zondag was ik met een zoekmaat op een akker aan de ene kant van het dorp bezig en daar vonden we een volgens ons een niet ontplofte geweergranaat. Gisteren ben ik zelf op een akkertje aan de andere kant van het dorp aan het zoeken. Akker heb ik samen met mijn maat al wel een keer of 10 bezocht en ik heb hem gisteren nogmaals secuur gescand. Mijn at pro sloeg in 1 keer oorverdovend aan met een hoog 85 signaal.
Dacht dat het ondiep muntje was maar moest toch wat dieper graven. Blijkt het een volgens mij een volledig intacte ontsteker nr.117 te liggen.
Zo zie je maar, al maanden geen boem gevonden en nu 2 x in 2 dagen.

Uiteraard heb ik verder niet lopen sjouwen met dat spul. Heb op beide akkers een diep gat gegraven en ze daar ingelegd. De ploeg en een detector komt er in iedergeval niet meer bij.

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

coinmaster

  • Gast
  • 2000+ Berichten
  • *******
  • Berichten: 2996
  • XP adventis 2
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2013, 11:18:14 am »
Ik ging een keer op een veldje zoeken naar bronstijd en steentijd, het enige wat ik vond waren 581 onafgevuurde 9mm kogels uit wo2..... En op een akker waar ik nog nooit militaria gevonden had vond ik ook een scherp brandbommetje....

Zo zie je maar, je weet nooit wat je vind als je gaat zoeken, en dat maakt het ooo zo leuk ;)

zandhaas

  • Gast
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #2 Gepost op: januari 02, 2014, 17:36:19 pm »
Uiteraard heb ik verder niet lopen sjouwen met dat spul. Heb op beide akkers een diep gat gegraven en ze daar ingelegd. De ploeg en een detector komt er in iedergeval niet meer bij.

Groeten Arie

Waarom niet gewoon even melden zodat die zooi opgeruimd wordt?

Om nooit meer gevonden te worden moet je wel een héél diep gat gegraven hebben. Zo diep dat het verboden is zo diep te graven.
En dan nog, beetje detector gaat diep op zulke grote dingen. Wat als straks eoa jochie dat ding opgraaft en zichzelf ermee opblaast???
Of de boer bij het diepploegen?
Melden is zo'n kleine moeite.

rick carnas

  • Gast
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 314
  • Rick Carnas
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2014, 07:59:41 am »
 ;)he arie ja dat kan soms verrassende dingen opleveren onze hobby,mijn ex schoonvader heeft een villa in bergen,n.h.
zijn tuin moest nodig worden opgeknapt hij vroeg of ik in zijn tuin wilde zoeken,zo gezegt zo gedaan,het eerste wat ik vond waren oude gekleurde flesjes blauw en groen,toen ik onder zijn raamkozijn kwam keek ik wel heel raar op toen ik zag wat ik toen vond namelijk een nog niet ontploft 2 cm flak granaatje,duits wo 2
ik heb hem maar in het water gedumpt want ik vertrouw die dingen niet,maar wel opmerkelijk gewoon onder zijn raam(in de grond natuurlijk)

 ;)gr rick

zandhaas

  • Gast
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #4 Gepost op: januari 05, 2014, 16:30:46 pm »
;)he arie ja dat kan soms verrassende dingen opleveren onze hobby,mijn ex schoonvader heeft een villa in bergen,n.h.
zijn tuin moest nodig worden opgeknapt hij vroeg of ik in zijn tuin wilde zoeken,zo gezegt zo gedaan,het eerste wat ik vond waren oude gekleurde flesjes blauw en groen,toen ik onder zijn raamkozijn kwam keek ik wel heel raar op toen ik zag wat ik toen vond namelijk een nog niet ontploft 2 cm flak granaatje,duits wo 2
ik heb hem maar in het water gedumpt want ik vertrouw die dingen niet,maar wel opmerkelijk gewoon onder zijn raam(in de grond natuurlijk)

 ;)gr rick

Totdat een baggeraar het tegenkomt.

http://nos.nl/artikel/593212-bom-woii-ontploft-1-dode.html

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/1/Wapens-uit-Tweede-Wereldoorlog-gevonden-in-huis-Geleen-1438765W/

Het niveau op dit forum is flink aan het veranderen.
Ik hoop dat dit is wat je wilde bereiken Jozef.
In elk geval wens ik je welgemeend succes ermee.
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2014, 18:39:51 pm door zandhaas »

Metaldetector Arie

  • 500+ Berichten
  • ******
  • Berichten: 851
  • Omne principium dificile
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #5 Gepost op: januari 05, 2014, 16:51:50 pm »
Hoi zandhaas,
Je eerste reactie had me afgelopen week aan het denken gezet. Je hebt helemaal gelijk dat zolang het spul nog in de grond zit het mogelijk voor anderen nog gevaar kan opleveren.
Gistermorgen ben ik daarom teruggeweest naar beide akkers, heb de plekken gemarkeerd en de coordinaten doorgegeven aan de politie. Morgen komt de expert ter plaatse en neemt mogelijk verdere actie.

Bedankt voor je reactie.

Groeten Arie
Zoekt met een XP Deus, 11inch schijf, ws5 headphone en als backup Garrett AT Pro

zandhaas

  • Gast
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #6 Gepost op: januari 05, 2014, 18:37:46 pm »
Netjes Arie. Welgemeend respect daarvoor.

JozefHerman

  • Gast
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #7 Gepost op: januari 05, 2014, 23:02:02 pm »
Ik hoop;

met dit forum voor ieder wat wils te creeren om hun bodemvondsten te tonen hier in de normale wettelijken normen van onze hobby
zogauw deze te ver gaan of uit de proporties gaan is elk lid verplicht deze persoon te verwijzen die ze hier plaatst naar zijn taak als hobbyist om deze er op  aan te spreken


wat Arie hier als voorbeeld doet de WWII  te begraven is n goed voorbeeld beter is het om er de juiste instantie bij te halen om deze landmijn of granaat op te laten halen

en graag Zandhaas als er iets meer niet in de haak mocht zijn breng dit dan dan in deze topic onder de aandacht verder had ik eerder al aangegeven aan een lid om geen landmijnen etc hier meer te laten tonen of iets anders

mocht dit interesse opwekken bij andere hobbyisten om deze items bewust te gaan opspaaien ernaast als men wil dat hier  sommige WWII  items niet meer geplaatst mogen gaan worden

dan zeeer graag aangeven dat we er geen baat bij hebben om deze WWII Rubrieken hier intact te houden ik hoop op ieders zijn mening dan .

grts;Jozef

rick carnas

  • Gast
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 314
  • Rick Carnas
Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #8 Gepost op: januari 08, 2014, 18:45:39 pm »
Ik hoop;

met dit forum voor ieder wat wils te creeren om hun bodemvondsten te tonen hier in de normale wettelijken normen van onze hobby
zogauw deze te ver gaan of uit de proporties gaan is elk lid verplicht deze persoon te verwijzen die ze hier plaatst naar zijn taak als hobbyist om deze er op  aan te spreken


wat Arie hier als voorbeeld doet de WWII  te begraven is n goed voorbeeld beter is het om er de juiste instantie bij te halen om deze landmijn of granaat op te laten halen

en graag Zandhaas als er iets meer niet in de haak mocht zijn breng dit dan dan in deze topic onder de aandacht verder had ik eerder al aangegeven aan een lid om geen landmijnen etc hier meer te laten tonen of iets anders

mocht dit interesse opwekken bij andere hobbyisten om deze items bewust te gaan opspaaien ernaast als men wil dat hier  sommige WWII  items niet meer geplaatst mogen gaan worden

dan zeeer graag aangeven dat we er geen baat bij hebben om deze WWII Rubrieken hier intact te houden ik hoop op ieders zijn mening dan .

grts;Jozef
ik ga gelijk mijn topic even verwijderen over die mijn mijn excuses daarvoor was de laatste tijd een beetje druk ivb met verhuizing

Gr rick

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: 2 x boemspul in een week
« Reactie #8 Gepost op: januari 08, 2014, 18:45:39 pm »