*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: Ovaal glas  (gelezen 1920 keer)

laserman

  • Moderator
  • 1000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 1675
  • Het verleden is een motivatie voor het heden.
Ovaal glas
« Gepost op: september 01, 2014, 16:16:24 pm »
Heb dit glazen ovaalachtig voorwerpje gevonden .
Op het forum staat dit zelfde voorwerp in blauw glas afgebeeld gevonden door JozefHerman.
Ik denk zelf niet dat dit Romeins is termeer er een gaatje aangebracht is (bovenzijde, zie foto 2)
en diende denk ik als draagspeld.

Beste Jozef het is al weer een tijdje geleden dat je dit blauwe glas geplaatst hebt onder de rubriek Romeins glas (12 maart 2012), mijn vraag is bevat jou glas net als de mijne aan de bovenzijde een gaatje?
Zou je misschien  een foto willen plaatsen van de achterzijde? of me kunnen vertellen of dit dezelfde achterzijde heeft (foto 3).
Mijn glas heeft trouwens ook dezelfde aantal puntjes, 12 stuks en het formaat is ook 23 x 18 mm.
Lijkt me hetzelfde



http://www.jozefherman.nl/mbc-forum/index.php?topic=4020.0


Groet Laserman
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 16:36:10 pm door laserman »

JozefHerman

  • Gast
Re: Ovaal glas
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2014, 18:22:18 pm »
Hallo Laserman ;

het lijkt dezelfde glazen te zijn  bij mij zat er geen opstaande rand erop en was ook niet afgebroken echter je achterkant lijkt zonder deze  glazen opstand van jou item op die van mij en jammer

heb ik deze niet meer in mn bezit ;zeeer zeker kan het van n latere periode zijn ik denk dat dat Ronnie Meiers /Museum Kan /Nijmegen hier wel n antwoord op heeft ff foto sturen van je item.

Grt;Jozef


laserman

  • Moderator
  • 1000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 1675
  • Het verleden is een motivatie voor het heden.
Re: Ovaal glas
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2014, 18:51:29 pm »
Hallo Laserman ;

het lijkt dezelfde glazen te zijn  bij mij zat er geen opstaande rand erop en was ook niet afgebroken echter je achterkant lijkt zonder deze  glazen opstand van jou item op die van mij en jammer

heb ik deze niet meer in mn bezit ;zeeer zeker kan het van n latere periode zijn ik denk dat dat Ronnie Meiers /Museum Kan /Nijmegen hier wel n antwoord op heeft ff foto sturen van je item.

Grt;Jozef

Beste Jozef,
Ik begrijp niet wat je bedoelt met ''opstaande rand''?.
Een vraagje de opstand, op de achterzijde bevat die een gaatje zoals die te zien is op foto 2 ?
« Laatst bewerkt op: september 01, 2014, 19:34:56 pm door laserman »

JozefHerman

  • Gast
Re: Ovaal glas
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2014, 22:58:48 pm »
klopt;

ik zie nu dat je jou ovaal glas in n houdertje hebt ----in mn vorige blik dacht ik het hoort erbij deze  opstaande glazen rand

en als ik goed gekeken heb lijkt het zelfde te zijn als de mijne achterzijde en neen of daar ook n gaatje in zat dat weet ik niet meeer

ernaast lijkt het of mn  ovaal glas daar het hoofd van  opzij verder naar buiten toe is.

laserman

  • Moderator
  • 1000+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 1675
  • Het verleden is een motivatie voor het heden.
Re: Ovaal glas
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2014, 09:05:05 am »
klopt;

ik zie nu dat je jou ovaal glas in n houdertje hebt ----in mn vorige blik dacht ik het hoort erbij deze  opstaande glazen rand

en als ik goed gekeken heb lijkt het zelfde te zijn als de mijne achterzijde en neen of daar ook n gaatje in zat dat weet ik niet meeer

ernaast lijkt het of mn  ovaal glas daar het hoofd van  opzij verder naar buiten toe is.

Beste Jozef,

Ik heb het zijdelings bekeken  en zie geen verschillen van de hoofden
de achterzijde bevatten beiden een houdertje. Omdat ze identiek zijn (ook het formaat en het aantal stippen is hetzelfde) ga ik ervan uit dat jou ovaal,  het houderje dus ook een gaatje bevat en diende als bevestigingspunt. Mijn gedachten gaan dan ook uit naar  een ovaal van glas die gedragen werd als speld, 19e-20e eeuw.

Groet Laserman.
« Laatst bewerkt op: september 02, 2014, 09:15:32 am door laserman »

JozefHerman

  • Gast
Re: Ovaal glas
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2014, 23:09:01 pm »
Hallo Laserman;

het is n optie 19/20e eeuw.

Grts;Jozef

creep

  • Gast
Re: Ovaal glas
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2014, 20:38:29 pm »

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: Ovaal glas
« Reactie #6 Gepost op: september 06, 2014, 20:38:29 pm »