*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: GOUDENVONDST & WS-5-XP-DEUS  (gelezen 1760 keer)

JozefHerman

  • Gast
GOUDENVONDST & WS-5-XP-DEUS
« Gepost op: januari 08, 2016, 11:16:51 am »
GOUDENVONDST & WS-5-XP-DEUS



Beginnende pieper cq Detector hobbist weet jij wel wat je met een Metaaldetector kan doen namelijk iets van metaal opsporen dat nog in de zanderige bodem zit iets vanuit het verre verleden kijk naar dit beginners filmpje van het Klokhuis deze legt uit hoe de vork in de steel zit ,en hoe hij iets van metaal Detecteerd op een graswei of/of.
http://www.npo.nl/het-klokhuis/22-09-2010/NPS_1162737

Ben je nu zover spreekt mn Detecting Metaallogie hobby jou ook aan nou dan ; De gouden 18/19 eeuwse Trouw Ring 17eeuwse gouden munt heb ik gevonden op n laat Middeleeuwse Akker met

 


een Metaaldetector die in de WS-5 Koptelefoon XP Deus in gebouwt is ; Deze koptelefoon detector is zeer licht (vergeleken met andere detectors -compleet draadloos,

perfecte zoekdiepte ook voor t kleinere bodemvondsten spul en ideaal om te vervoeren in je auto of/of , deze hoort voortaan bij mn andere Toppers

om er subiet eentje aan te gaan schaffen lees dan eerst mijn gedane pracktijk ervaringen ervan op n akker met de WS-5 Koptelefoon van XP Deus daar heb totaal geen spijt

van deze laatste aankoop; en zekers ben ik ook fan van de andere bekenden merken zoals ;Tesoro of de Minelab Metaaldetector heb van ieder merk een type ervan o,a de Tejon- Terra X ook in mn bezit en zijn ook superieur .

Ik ga het hier geen uitgebreide prognose geven over de Deus met zijn los kastje en met zijn instellingen want deze heb ik niet ; waarom niet omdat ik het anders gedaan heb dan de vele andere zoekers ik heb alleen aangeschaft de DRAADLOZE DICHTE KOPTELEFOON WS-5 VOOR DE XP DEUS dit houd in een kunstof


Koptelefoon met daarin deze onderste fabrieks standaart instellingen FUNCTIES DIE OP DE WS-5 DRAADLOZE HOOFDTELFOON INGESTELD KUNNEN WORDEN

namelijk ; Discriminatie
------------ Gevoeligheid
------------ Grondbalans
- -----------4 Multi tonen + Pitch
- -----------4 Frequenties (4 kHz, 8 kHz, 12 kHz, 18 kHz )

- 9 fabrieksprogramma's
- Volume
- Identificatie v/h voorwerp d.m.v. nummers
- Opvouwbaar en ergonomisch

- Regenwaterdicht

- Groter scherm als op de WS-4 (kleine draadloze hoofdtelefoon)

- Lithium gevoed met lange batterijduur van 27 uur.

- Snel oplaad USB protocol: 2 uur

- Geeft het energie niveau van de batterij van zowel hoofdtelefoon als zoekschijf aan.

- Gewicht van de WS-5 draadloze hoofdtelefoon:220 gram

- Zoekschijf keuze of de originelen standaard 22.5cm of de aankoop van de grotere Type"s deze zijn ook te zien bij de metaaldetector dealers ;ik heb zelf de 28cm grote aangekocht.

Deze WS-5 koptelefoon instellings- programma"s voor te gaan detecten kun jezelf bepalen via de uitgebreide meegeleverde handleiding o.a een van mijn mijn zoekstand"instelling is de Gold Max 2 de 18 Hertzs stand dus.

de sensitivity staat bij mij altijd geheel op helemaal Vol ook bij mn andere Detectors dus op ongv 98 of nog hoger deze detector sputtert dan

De discriminatie op stand nr 1.

De Frequency op 18 Hertzs.

de toon op helemaal Vol waarom heb deze koptelefoon nooit op mn oren maar gewoon om mn hals zodoende hoor ik nog alle piepen getuigen mn gevonden vondsten zijn ermee niet verkeerd.

nog n Tip bij aankoop van jouw WS-5- Deus metaaldetector bevraag aan je Metaaldetector Dealer ook naar zijn instellingen van hoe te doen laat hem ook alles goed uitleggen daarvan wat de andere mogenlijkheden zijn --ook met het kastje erbij en ook weeer niet.

Voordelen van XP Deus als jij al eerder een anneloge/digitale Metaaldetector hebt gehad dan heb je daar in het verleden wellicht een kabel/plug storing aan gehad

XP Deus is hier zowel de koptelefoon als de zoekschijf hierin geheel draadloos, vind dit persoonlijk een groot voordeel je blijft nergens achterhaken met een wel aangestuurde signaal door middel van n vaste kabel naar het kastje toe

De piepstok oftewel de armsteun is voor elke verschillende lengtemaat van een persoon geheel uitschijfbaar en instelbaar voor jou zoekhoogte.

De klittenband is ook weer instelbaar kwa dikte arm met jas of zonder jas dikte klem naar behoren goed.

De lichte uit/inschuifbare kunststof zoek steel van XP-Deus is niet verkeerd in het gebruik ernaast handig te transporteren dus erg makkelijk voor het vervoer houd je metaaldetector zandvrij ook je zoeksteel anders gaat hij klemmen in je uit/inschuifstand was deze altijd na n zoeksescie erna af met bv de witte reinigingslotion keukendoekjes zijn in pakvorm te verkrijgen bij de A.H.

De schotelbevestiging en o,a de kunststof bevestingings bout is van n dikkere betere kwaliteit

De schotelbevestiging zodat de schotel onder de juiste hoek blijft staan is in nieuw staat okay maar naarmate je telkens meerdere malen zoekt zul jij deze kunststof bout met moer telkens strakker aan moeten draaien het is niet verkeerd om meteen bij je nieuwe detector aanschaf ook een reserve kunststofbout met moer er bij te kopen dit voorkomt nare teleurstellingen zoals het breken van deze kunststof bout.

Met de ws -5 koptelefoon en het andere gewicht dus de piepers steel met armsteun en je zoekersschijf is vrij laag ten opzichte van een andere metaaldetector is dus fijn om mee te werken in de praktijk lekker licht dus

De armsteun & handgreep van de XP Deus is perfect , goede armsteun /hand grip, ook gemakkelijk dit te reinigen Het WS-5 Instellings menu is gemakkelijk van in te stellen niet moeilijk dus; om het ook goed te begrijpen

De Deus detecteerd goed op zeer kleine bodemvoorwerpjes ook met de 28cm schotel; aan grote mag je denken v.a 5mm plaatje doorsnee geeft hierop ook n fel geluid
XP Deus heeft een hele hoge herstelsnelheid na een piep

Nadelen van de Koptelefoon WS-5- XP Deus:

als je de WS-5 koptelefoon van je hooft of van je hals ervan af doet na gedane een zoeksescie bij n verkeerde aanpak je kunststof oorkussentje er dan meteen vanaf valt deze zit te losjes om de kunststof speaker houder

De onderste steel klem van de kunststof pijp naar de zoekersschijf toe klemt niet strak af .

Het oplaadsysteem is niet de juiste waarom niet het zoekerschijf stroom oplaad slot als daar wat zand in bevind sluit hij niet goed af daardoor kan hij niet beginnen met opladen omdat er daar restjes zand vuil zit waarin de oplaadklem valt en opgesloten zit voor oplading schijf daardoor hapert dit daar dan er had voor n ander mechanisme gekozen moeten worden een stabieler. en een degelijker oplaadsysteem voor in de plaats moeten komen; oplaadhaperingen doordat De uitsparingen voor de laadklem op de zoekschotel zitten in de beschermkap daar komt met zoeken altijd zandvuil vuil erin dus de oplaadklem krijgt niet de juiste oplaadmassa dan

De WS-5 koptelefoon XP- Deus met 28 cm zoekersschijf heeft totaal geen moeite met n penningtje/draadfibulae/munt of elk ander item deze pakt hij klakkeloos ook met de andere merken Metaaldetectors is ook de Deus overdreven gevoelig in de buurt van wei schrikdraad , en hoogspanningskabels;

Tip blijf bij deze befaamde tikken storing er net vandaan totdat je geen storing meer hebt . Voor akkers, klei of zand en met een lage discriminatie is het een Rols detector onder de andere

Ernaaaasssst is het een flinke geld besparing zonder het kastje enja zekers kastje erop of ook aanschaffen bied ook vele voor/nadelen n minpuntje sommige zoekers die ik ken laten t kastje ergens los op liggen dus niet meer verbonden met hun piepsteel met een gedane zoekcessie als ze hun piep spullen gaan inladen o,a leggen dit kleine kastje op hun autodak en vergeten dit dan ook aan boord te nemen met gevolg ...................kwijt.

zekers met het kastje erbij zijn er nog veel meer opties & mogelijkheden kwa instellingen ook op het veld is het van een toegevoegde waarde maarja de een wil meteen gaan detectecten de andere kijken wat kan ik er nog meer mee doen dat is voor iedereen verschillend daar is ook niets mee op aan te merken.

Kort door de bocht mijn praktische mening door mn vele verschillende en fijne gedane zoekcessies van op n akker/weike/strandje te detecteren en ook met mn vele verschillende andere merken metaaldetectors vind ik met mijn bewuste en doel gerichte aankoop van de koptelefoon met zijn instellingen erin met de WS-5 -en met de XP steel met armsteun -en met de grote zoekschijf van deze Deus een van mijn betere Metaaldetectors.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mede voor in de Praktijk Anneloge /Digi Metaaldetector tips onthoud ze ;


: Tips voor meer Bodemvondsten / Betere instelling van jouw eigen metaaldetector.

Met de disc op 4 a 5 ben je dan wel de blik-zilverpapier troep en cokes kwijt is lekker lui zoeken maar ook alle kans op dun/klein zilver gaan mislopen hier mede dus dan mis je zomaar ineens; blingblingertjes/tremissisen / penningtjes & dubbeltjes zet/stel deze wel goede instelling dus in net iets over de allemetalen stand

De senstivity /gevoeiligheid moet je zien als zijnde 100 % werkvermogen vol open betekend full power als je die terug gaat schroeven draai je dus op half vermogen zet m op Vol Sputteren dus jawel

Soms moet je wel als er veel vuil op 't Akker/veld ligt, dus o.a in stortgrond/belt of romeinse akkers, maar ook op bouwterreinen waar veel moderne snippers troep ligt, maar dan nog doe je er goed aan het zo min mogelijk te beknotten op sens Zodra het rustig genoeg is om duidelijke signalen te vinden zijn is goed, een beetje gesputter moet kunnen.

- gebruik altijd een koptelefoon ook kun jij deze in je hals hangen daar is t geluid ook nog prima te horen.

- zwaai laag en vlak waterpas zwaai dus blijf van links maaaar recht vlak op de grond niet opzwaaien op 't end van een links-rechts zwaai maar zwaai rustige vlakke halve cirkels voor je uit en om je heen maak een grote zwaai hoe meer jij bestrijkt strooks gewijs en laat je tuin schob (Steker)achter je aan in je andere hand n markering trekken dan zie je erna waar jij overal gelopen hebt zoek baans(Strook ) gewjs.

- pas jou loop aan in het zeer langzame wel te begrijpen

- zekers en vast met een wat goedkopere detector die heeft een relatief trage processor zwaai rustig ter controle nog 1 of 2 keer over valse piepen (Signalen )je moet een stabiel signaal duidelijk horen op de heen als terugzwaai dit doe ik ook altijd zwaai even vanuit een andere hoek haaks op de looprichting.

- Ga altijd goed je gebruikers aanwijzing Detector goed belezen zodat je alle dingen goed begrijpt ga dan in t echt gaan zoeken op n akker of wei voor heeel veels graven in jou begin detecting periode ;je leert er in t goede je metaal detector van maar ook verbeter je je algemene begrippen & de techniek.

Voor in de praktijk :

-bevraag altijd de landeigenaar of deze het goed vind maak goede afspraken zoja beloon deze dan op t eind van jou zoekseizoen o,a met n interessant vol Flesje/of/of.

- gooi je gegraven piep gaten dicht & maak de grond weer vlak.

- neem altijd de afval ijzeren troep mee van de akker gooi deze langs de Akker de boer houd niet van ijzeren pijpen in z'n ploeg

- probeer jou bodemvondsten niet op de akker meteen schoon te schrapen van het zandvuil doe deze subiet in je piep potje anders beschadig je het muntje of item

- schaf een tuinschop(Steker) aan jawel die met n lange steel dat bespaart jouw op het einde van je dag rugklachten

- Zoek op jou internet naar historische landkaarten ;veltslagen /kastelen/kloosters/hessewegen/parken/nederzettingen /bedevaartoorden waar toen mensen woonden of liepen zekers Google Aerth bekijk deze ook goed vanuit de lucht jouw net opgezochte piepplek

- Met 2en weet je meer als alleen met n zoekmaat is het ook praktischer te gaan metaaldetecten het begint al met de auto jij deze dag heen de volgende piepsescie .......juist ja je zoekmaat.


VOOR O.A JE METAALDETECTOR AANSCHAF PAK OOK DAAR DAN DE BEKENDE BEFAAMDE M.B.C.FORUM KORTING BIJ ONZE VERTROUWDE DEALER http://www.detectorplaza.nl/

http://www.detectorplaza.nl/metaaldetectors/xp-deus-28cm-ws5-metaaldetector

ERNAAST VOOR AL JE AANKOMENDE DETECTOR VRAGEN REGISTREER JE OP ONS FORUM IS GEHEEL GRATIS ERNA OOK ZIT ALHIER WWW.JOZEFHERMAN.NL

http://www.metaldetecting-museum.com/
SUCKCES MET JOUW DETECTOR AANSCHAF ENNE DE PIEPGROETJES VAN JOZEF.

Munten Bodemvondsten Club Forum

GOUDENVONDST & WS-5-XP-DEUS
« Gepost op: januari 08, 2016, 11:16:51 am »