*

Korting voor forumleden. Klik hier voor meer informatie.

Auteur Topic: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma  (gelezen 2341 keer)

JozefHerman

  • Gast
tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Gepost op: januari 14, 2016, 15:23:28 pm »
Bekijk ik elke steenvondst aandachtig die ik tegenkom dus vandaar deze 2 gevonden oogvondsten
ik weet als t  bij n klein fragment Meteoriet handelt deze dan door de ijzeren elementen erin magnetisch moet zijn en blijft dus aan n magneet op aanplakken

echter dit is bij deze beide oogvondsten niet wat ik hierin wel zie is denk ik gesmolten zilver in een van deze beide stenen te zitten namelijk bij de 1e foto van n steen

bij deze kan het dus om een ijzerslak handelen waren t dan niet deze zijn toch magnetisch ?? nu vraag ik me toch af keioloog wat ik hier gevonden heb toch 2 smidse slakken of kan het ook vulkanisch zijn
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2016, 15:34:35 pm door JozefHerman »

JozefHerman

  • Gast
Re: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Reactie #1 Gepost op: januari 14, 2016, 16:10:48 pm »
denk als ik hier naar kijk naar de vele wrong meteorieten t toch een industriêle slak kan zijn ;

http://meteorites.wustl.edu/meteorwrongs/meteorwrongs.htm


keioloog70

  • Moderator
  • 250+ Berichten
  • *****
  • Berichten: 379
Re: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Reactie #2 Gepost op: januari 14, 2016, 18:43:33 pm »
Hallo Jozef,

Van meteorieten heb ik net zoveel verstand als vijf die er niks van weten...
Wel kan ik me voorstellen dat meteorieten zo diep zullen inslaan dat ze al gauw buiten bereik van een metaaldetector zullen blijven.
Echter, de vondsten lijken slakken van een of ander industrieel smeltproces. IJzerslakken kunnen het niet zijn, want die zijn nu eenmaal magnetisch.
Non ferro dan? Koper of aluminium? Ik heb geen idee of er bij het smelten daarvan slakvorming optreedt en in welke vorm, maar ongetwijfeld zullen er onder de forumleden wel mensen zijn die daar meer van weten of mensen kennen waar ze hiervoor te rade kunnen gaan.
Ik ben benieuwd.

Keioloog70

Groeten,
Keioloog70
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2016, 22:20:30 pm door JozefHerman »

JozefHerman

  • Gast
Re: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Reactie #3 Gepost op: januari 14, 2016, 22:13:18 pm »
tja nogmaals Keioloog

als ik op mn ontiegelijke oude akkers zit is mn andere hobby naar oogvondsten spotten en er op kijken op haar boven zand laag  naar onnatuurlijk dingen en dat kunnen er veel van zijn buitenom de bekende kralen/scherven etc t gewone spul dus die zijn allen allang  bekend maaaar op zo n duizenden oude bewerkte akker daar moeten veel meer dingen liggen

mij lijkt de aarde bestaat al zolang en delen daarvan worden al zolang bewerkt in de primitieve vorm wel te verstaan op deze vernoemde romeinse/keltische piep akkers  dat er nog meerdere onbekende items op moeten liggen enja om daar een begin van te maken bekijk ik zoveel mogelijk deze rare voor mij stenen oftewel industriële slakken in dit geval de deze maby dan

het is verrekte jammer dat wij ook geen Natuur historische kenners in ons Forum bestand hebben die deze gevonden objecten mede konden bekijken en analyseren ernaast deze aanmailen wat ik dus ook gedaan heb
zoja als ik -------wel-------- respons krijg is dan ook van toegevoegde waarde

enja ff terug vallen op ditte ook lijkt me dat kleinere fragmenten Meteorieten her en der over geheel Nederland te vinden moeten zijn vandaar mn zoektocht er ook op maarja of t resultaad oplevert is vers 2

en deze basalt brok lijkt verdacht veel op de mijne alhier ;

http://meteorites.wustl.edu/meteorwrongs/m038.htm


« Laatst bewerkt op: januari 14, 2016, 22:22:52 pm door JozefHerman »


JozefHerman

  • Gast
Re: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2016, 22:10:22 pm »
Beste hr. Herman,

Dank voor uw melding en de foto's. De objecten op de foto's zijn geen 
meteorieten maar industriële slakken (wat te zien is aan de vele gasblazen en 
vloeipatronen).

vr. groet,

Munten Bodemvondsten Club Forum

Re: tja nu ik wel ns kijk naar t bekende Meteorieten Tv programma
« Reactie #5 Gepost op: januari 15, 2016, 22:10:22 pm »